arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶

پیشمرگه ها: خطوط تماس با ارتش عراق برقرار می شود/ ارتش عراق کنترل سد موصل را به دست گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت پیشمرگ اعلام کرد، خطوط تماس ظرف روزهای آینده ترسیم خواهد شد و ما به توافق امضا شده با ارتش عراق قبل از آغاز عملیات آزادسازی موصل پایبندیم.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، وزارت پیشمرگ روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزارت پیشمرگ بر پایبندی خود به توافق امضا شده با ارتش عراق قبل از آغاز عملیات آزادسازی موصل جهت تعیین خط تماس بین دو طرف تاکید کرد.
 
در این بیانیه آمده است، خطوط تماس ظرف روزهای آینده ترسیم خواهد شد.ارتش
 
عراق کنترل سد موصل را به دست گرفت
 
یک منبع اشاره کرد، نیروهای پیشمرگ کرد با نیروهای عراقی توافق کردند به وضعیت ما قبل از مرزهای ۲۰۰۳ بازگردند که به "خط آبی" معروف است.
 
مرزهای سال ۲۰۰۳ معروف به "خط آبی" طبق قطعنامه ۶۸۸ در پی انتفاضه شعبانیه ۱۹۹۱ تعیین شده که شامل استان‌های دهوک، اربیل و سلیمانیه می‌شود.
 
بعد از جنگ خلیج فارس در دسامبر ۱۹۹۱ آمریکا حمایت خود را بر مناطق کرد در قالب خط آبی تحمیل کرد و آن را منطقه‌ای حمایت شده تحت نظارت ترکیه و اروپا به رهبری آمریکا و سازمان ملل قرار داد.
 
آمریکا کردها را از هرگونه اقدام نظامی علیه دولت و ارتش عراق بازداشت اما اشغالگران آمریکایی در آوریل ۲۰۰۳ زمینه را برای تجاوز کردها از خط آبی و مشخصا در کرکوک، موصل، صلاح الدین و دیالی باز کردند.
 
در این راستا منابع به شبکه الحدث عربستان گفتند، نیروهای پیشمرگ سد موصل را به نیروهای عراقی تحویل داده‌اند.یک منبع نظامی اعلام کرد، نیروهای عراق بدون هیچ درگیری بر سد موصل تسلط یافته‌اند.
برچسب ها: پیشمرگه
نظرات بینندگان