arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶

دستور وزارت خارجه آمریکا: صدور ویزا برای شهروندان ایران و پنج کشور دیگر

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که این وزارتخانه به سفارتخانه ها و کنسولگری های این کشور در سراسر جهان دستور داده که صدور ویزا برای شهروندان ایران، چاد، سومالی، سوریه، لیبی و یمن را از سر گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستور وزارت خارجه آمریکا: صدور ویزا برای شهروندان ایران و پنج کشور دیگر

یک قاضی ایالت هاوایی نسخه سوم فرمان ممنوعیت مسافرتی ترامپ را ساعاتی پیش از اجرایی شدن آن متوقف کرد.

به گزارش انتخاب به نقل ازخبرگزاری رویترز، «دریک واتسون» قاضی منطقه ای ایالت هاوایی روز سه شنبه حکم به توقف نسخه سوم فرمان ممنوعیت مسافرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا داد.

این فرمان باز که ماه گذشته اعلام شده بود و قرار بود این هفته اجرایی شود، شهروندان ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد، کره شمالی و همچنین افراد خاصی از مقام های دولتی ونزوئلا را از مسافرت به آمریکا منع می کند.

این فرمان نسخه سوم از سیاستی بود که پیشتر اعلام شده و هدف آن برخی کشورهای عمدتا مسلمان بود و از سوی دادگاه های آمریکا متوقف شده بود.

قاضی واتسون با این استدلال که قانون مهاجرت فدرال اختیار اعمال ممنوعیت مسافرت درباره شش کشور از میان کشورهای هدف را به ترامپ نداده، این فرمان را متوقف کرد اما کره شمالی و ونزوئلا را همچنان در ممنوعیت باقی گذاشت.

براساس حکم واتسون، این سیاست مهاجرتی برای اثبات اینکه مسافرت 150 میلیون شهروند این شش کشور برای منافع آمریکا مضر است، شواهد کافی ارائه نکرده است.

به دنبال صدور این حکم، یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که این وزارتخانه به سفارتخانه ها و کنسولگری های این کشور در سراسر جهان دستور داده که صدور ویزا برای شهروندان ایران، چاد، سومالی، سوریه، لیبی و یمن را از سر گیرند.

این در حالی است که این موضوع در بیانیه رسمی وزارت خارجه آمریکا قید نشده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین ممنوعیت مسافرت شهروندان کره شمالی و مقام های ونزوئلایی را همچنان حفظ کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان