arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

پیشنهاد آیت‌الله‌ صافی برای نامگذاری روز «بقیع»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی، خواستار نامگذاری هشتم شوال سالروز تخریب قبول ائمه‌(ع) بقیع به دست وهابیون به نام روز «بقیع» و اقامه عزاداری شدند.

به گزارش مرکز خبرحوزه، متن پیام این مرجع تقلید که در قالب پاسخ به نامه جمعی از مومنین انتشار یافته است، بدین شرح می‌باشد.

بسم الله الرحمن الرحيم

قال الله تعالي: في بيوت اذن الله أن ترفع و يذكر فيها اسمه ...

در تفسير اين آيه‌ي شريفه، در كتب معروف تفسير، مثل الدر المنثور سيوطي روايت است كه از حضرت رسول صلي الله عليه‌‌وآله سؤال شد كه بيوت جليله مذكوره در اين آيه، بيوت چه كساني است؟

فرمودند: بيوت الانبياء.

ابوبكر با اشاره به خانه حضرت علي و فاطمه عليهما السلام پرسيد: اين خانه از آن خانه‌ها است؟

پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله فرمودند: نعم، من افضلها.

واقعه‌ي تخريب مشاهد مشرفه و آثار اسلامي حرمين شريفين، واقعه‌اي است كه خسارت و زيان آن بر اسلام و تاريخ شريف اين دين حنيف از حمله مغول و قتل عام بلاد بزرگ مسلمانان به مراتب بيشتر و جبران‌ناپذيرتر است.

هدف شوم دشمنان در اين اهانت بزرگ و در اين سياست، از بين بردن پشتوانه‌هاي تاريخ اسلام و اسناد و آثار خارجي و عيني تاريخ بود؛ آثار و ابنيه و مقامات و مشاهدي كه تا دنيا برقرار است بايد محفوظ بماند و در پاسداري از حريم و حرمت آنها، كمال اهتمام مبذول شود، متأسفانه اين مشاهد مقدسه را منهدم نمودند.

هيچ كدام از اديان، افتخار اين پشتوانه‌ها را نداشت؛ اين آثار و بناهاي مقدس حصار محكم و استواري بود كه در حقيقت حافظ سوابق ا‌مجاد و جريان عصر اول اسلام بود.

شخصيت پيغمبر اكرم‌صلي الله عليه و آله و اهل بيت آن حضرت و هويت اين دعوت و روزهاي بزرگ آن تاريخ، همه از اين مشاهد، ظاهر بود.

هيچ تاريخ مكتوبي نمي‌تواند جايگزين اين آثار باشد. هر ملت ديگري اگر در حدّ يكي از اين آثار و كمتر و كمتر هم داشت، حفاظت آن را سرلوحه سياست خود قرار مي‌داد. تخريب اين مشاهد و به فراموشي‌سپردن حتي قبة الخضراء، يكي از مقاصد مهمّ سياست‌هاي اسلام‌ستيزي دشمنان بود.

چه نقشه‌‌ي پر خسارتي بود كه به توطئه‌ي استعمار و به دست گروهي جاهل اجرا شد؛

انا لله و انا اليه راجعون

بايد اين واقعه‌ي دلخراش را همه ساله مسلمانان روز عزا و مصيبت اعلام كنند و آن را محكوم نمايند. بايد تا وقت نگذشته، اين آثار نوسازي شود، مخصوصاً مشاهد و مقاماتي، مثل محلّ ولادت نبي اكرم در مكه مكرمه و مدفن جدّ بزرگوار و عموي عالي‌مقام و همسر فداكار آن حضرت و محله بني هاشم بازسازي شود.

و در مدينه منوره، أحد، مشهد حضرت حمزه و ساير شهدا و بقيع مظلوم بايد احياء شود؛ مخصوصاً مقام و حرم ائمه طاهرين؛ حضرت امام حسن مجتبي و امام زين العابدين و امام محمد باقر و امام ‌جعفر‌صادق عليهم‌السلام؛ اين مفاخر بي‌نظير عالم اسلاميت و بشريت تجديد شود. خانه امام جعفر صادق عليه السلام كه از همان خانه‌هاي آيه قرآن مجيد است به حال اول باز گردد.

خصوصاً شيعيان براي به يادماندن اين اسناد تاريخ و اين اهانتي را كه در حرمين شريفين به اهل بيت پيغمبر اكرم صلي الله عليه و آله شده و هنوز هم ادامه دارد، اين روز را روز حزن اهل بيت عليهم‌السلام و روز مصيبت و حمله و هجوم به تاريخ اسلام دانسته و با اجتماعات با شكوه و اقامه مجالس عزاداري و عرض تسليت به ساحت مقدس حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء، اين جنايتي را كه عليه اسلام و قرآن و شخص پيغمبر اكرم و اهل بيت آن حضرت بوده، محكوم كنند و فراموش ننمايند كه اين جنايت، فراموش‌شدني نيست و اين روز را، روز «بقيع» اعلام كنند.

«يريدون ليطفئوا نور الله بأفواههم و الله متمّ نوره ولو كره الكافرون»

والسلام عليكم و رحمة‌الله

5 شوال المكرم1432

لطف‌الله صافي
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
4
2
بیخود
نظرات بینندگان