arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶

واکنش نتانیاهو به آشتی فتح و حماس: به رسمیت نمی‌شناسیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه سیاسی-امنیتی این رژیم گفت توافق آشتی بین جنبش های فتح و حماس را به رسمیت نخواهد شناخت و تلاش خواهد کرد از اجرای آن جلوگیری کند.

پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت: روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از سه منبع آگاه که خواستار افشا نشدن نامشان بودند، نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نشست کابینه امنیتی-سیاسی (کابینت)، به وزرا اعلام کرد توافق آشتی میان جنبش های فتح و حماس به رسمیت شناخته نخواهد شد و وی تلاش خواهد کرد از اجرای عملی آن جلوگیری کند. وی در عین حال گفت: «این توافق به قطع روابط اسرائیل با تشکیلات خودگردان منجر نخواهد شد».

به نوشته العهد، بنا به گفته این منابع، نتانیاهو به وزرا گفت: «اگر توافق آشتی اجرایی شود و عناصر تشکیلات خودگردان اداره دفاتر دولتی در غزه و حفاظت از گذرگاههای مرزی را برعهده گیرند، در این صورت معتقدم باید با آنها کار کرد چون این موضوع منافع اسرائیل را تامین می کند».

این روزنامه صهیونیستی نوشت: نتانیاهو به آمریکائیها و مصریها اعلام کرد «توافق آشتی از لحاظ سیاسی چیزی را از نظر اسرائیل تغییر نمی دهد».

بنا به گفته این منابع، نتانیاهو در نامه ای به آمریکائیها و مصریها توضیح داد « این ادعا را که توافق آشتی عامل تشویق کننده و محرکی برای ازسرگیری مذاکرات سیاسی است، قبول ندارد».

العهد در خبر دیگری به نقل از پایگاه اینترنتی کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: «پس از پایان جلسه کابینه کوچک امنیتی اسرائیل که بعد از ظهر امروز (دیروز) برگزار شد، کابینه تصمیم گرفت هیچ گونه مذاکرات سیاسی با دولت فلسطینی وابسته به حماس یعنی تشکیلاتی تروریستی که خواهان نابودی اسرائیل است، نداشته باشد.»

به نوشته این پایگاه، کابینه اسرائیل خواهان آن است که «حماس بر اساس شرط های کمیته چهار جانبه، اسرائیل را به رسمیت بشناسد، از تروریسم دست بردارد، سلاحش را کنار بگذارد، اجساد سربازان ارتش و شهروندان اسرائیل در غزه را تحویل دهد و تسلط کامل امنیتی غزه از جمله مسئله گذرگاهها ، جلوگیری از قاچاق، از بین بردن زیر ساخت های تروریستی حماس در کرانه باختری، جدا کردن این جنبش از ایران و انتقال پول ها و کمک های انسان دوستانه به غزه، بر عهده تشکیلات خودگردان باشد».

نظرات بینندگان