arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

احمدي‌نژاد همراه مشايي عازم تاجيكستان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس جمهور كشورمان دقايقي پيش به منظور انجام سفري دو روزه تهران را به مقصد "دوشنبه" پايتخت تاجيكستان ترك كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور دقايقي پيش و در راس يك هيئت عاليرتبه سياسي و اقتصادي با بدرقه رسمي محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور و علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل عازم دوشنبه پايتخت تاجيكستان شد.

محمود احمدي‌نژاد را در اين سفر دو روزه كه با دعوت امامعلي رحمان همتاي تاجيكستاني‌اش انجام مي‌شود علي اكبر صالحي وزير امور خارجه، مجيد نامجو وزير نيرو، علي سعيدلو معاون امور بين‌الملل رئيس جمهور و اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور همراهي مي‌كنند.

پس از مراسم استقبال رسمي محمود احمدي‌نژاد از سوي امامعلي رحمان رئيس جمهور تاجيكستان در محل قصر ملت، ديدار خصوصي سران و سپس مذاكرات هيئت‌هاي رسمي دو كشور در همين محل برگزار مي‌شود.

امضاي چند سند همكاري و نشست مطبوعاتي با حضور نمايندگان داخلي و خارجي از جمله برنامه‌هاي نخستين روز از سفر رئيس جمهور سفرمان به تاجيكستان اعلام شده است.

احمدي‌نژاد همچنين در دومين روز از سفر خود به تاجيكستان قرار است به همراه همتاي تاجيكستاني خود در مراسم افتتاح فاز اول نيروگاه برق‌آبي سنگ  توده 2 شركت كند.

اسفنديار رحيم‌مشايي كه پس از غيبت 113 روزه در مجامع عمومي و رسانه‌ها، هفته گذشته در مرقد امام خميني(ره) به همراه رئيس‌جمهور و هيئت دولت حضور يافته بود، در اين سفر احمدي‌نژاد را همراهي مي‌كند.

مشايي آخرين بار در سفر قزاقستان به همراه احمدي‌نژاد حضور داشت.
نظرات بینندگان