arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶

رئیس سابق سیا: واشنگتن هم دستاوردهایی از برجام داشته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جان برنان» رئیس سابق آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا (سیا) روز چهارشنبه اظهارات و مواضع «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در خصوص برجام را نادرست خواند و گفت که واشنگتن هم دستاوردهایی از این توافق داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی ان ان، برنان در دانشگاه فوردهام آمریکا در این باره گفت: اینکه ترامپ می‌گوید واشنگتن هیچ دستاوردی نداشته، این امر یا به طرز تاسف‌باری جاهلانه و یا از روی عمد و گمراه‌ کننده است.


وی ادامه داد: متحدان آمریکا در دولت ترامپ در پی پاسخ به این پرسش هستند که آیا اتحاد دو سوی اقیانوس اطلس به وضعیت بحرانی وارد شده است؟ ... سخت است که بخواهیم اصول اساسی دولت وی را تعیین کنیم.


رئیس سابق سیا پیش از این هم مواضع ترامپ در خصوص برجام را به چالش کشیده و احتمال کناره‌گیری یکجانبه آمریکا از این توافق را «نابخردانه» دانسته بود.


ترامپ تاکنون به علت اجماع جهانی در حمایت از برجام، نتوانسته است از این توافق کناره بگیرد. وی که باید هر 90 روز یکبار مطابق با قانون مصوب کنگره این کشور، پایبندی تهران به برجام را تایید می‌کرد، پس از دوبار تایید، هفته گذشته از این اقدام سرباز زد تا در ادامه، کنگره آمریکا در رابطه با لغو یا ماندن در برجام تصمیم‌گیری کند.


جان برنان در بخش دیگری از صحبت‌های روز چهارشنبه خود، احتمال بروز جنگ میان آمریکا و کره شمالی را 25 درصد ارزیابی کرد که به نوبه خود رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

برچسب ها: برجام ، سیا
نظرات بینندگان