arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

پشت پرده «پرندگان خشمگين»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمتر کسي را مي توان يافت که از رايانه يا تلفن همراه استفاده کند اما با «پرندگان خشمگين» بيگانه باشد.به گزارش فارنت، بازي محبوب «پرندگان خشمگين» را مي توان به صورت خلاصه چنين معرفي کرد:

داستان بازي
کاربران در اين بازي در نقش پرندگاني ظاهر مي شوند که تخم مرغ هاي آنها توسط چند خوک بدنهاد دزديده شده و حالا بايد با کمک خويشاوندان پرنده خود براي باز پس گرفتن تخم مرغ هاي به يغما رفته دست به کار شوند و براي از بين بردن حيوانات بدسرشتي که در پس اين سرقت بوده اند، تلاش کنند.
نابود کردن خوک ها با کمترين پرتاب منجنيقي، بيشترين امتياز را براي بازيکنان به ارمغان مي آورد. پر بودن کوله بار ستاره هاي بازيکنان به ارتقاي امتياز و جايگاه شان در ميان دوستان پرنده آنها مي انجامد.
خوک ها هر چه تجهيزات بيشتري(مانند کلاه) داشته باشند ناگزير بايد دفعات بيشتري به آنها هجوم برد تا از بين بروند. معمولاً در پايان هر فصل از بازي بايد خوکي را که تاج بر سر دارد نابود کرد و اين براحتي ممکن نيست.
اين بازي در سال 2009 با تلاش شرکت رويو توليد و توسط شرکت چيلينگو به بازار عرضه شد.

انواع پرندگان
در اين بازي پرندگان گوناگوني نقش آفريني مي کنند:
پرنده قرمز: اين پرنده که نماد بازي پرندگان خشمگين است، به رنگ قرمز بوده و تنها در خط مستقيم حرکت مي کند. البته در ادامه برادر بزرگتر آن هم به جمع اضافه مي شود که به مراتب ويرانگر تراست.
پرنده آبي: اين پرنده، کوچک ترين عضو اين بازي به شمار مي آيد و هنگام پرتاب، با اشاره انگشت بازيکنان به 3 پاره تقسيم مي شود تا خسارت بيشتري به بار آورد.
پرنده زرد: اين پرنده نيز همانند پرنده قرمز است با اين تفاوت که با اشاره بازيکنان، سرعت خود را بيشتر مي کند تا نسبت به پرنده قرمز، ويرانگري بيشتري داشته باشد.
پرنده سياه: خطرناک ترين شخصيت اين بازي است که مانند بمب هيدروژني عمل کرده و با فرود روي عمارت خوک ها، پس از چند ثانيه منفجر مي شود و آنجا را به کلي تخريب مي کند.
پرنده سفيد: تخم اين پرنده همانند بمب عمارت خوک ها را نابود مي کند. بهتر است اين پرنده در ارتفاع پايين عمليات خود را انجام دهد تا نتايج بهتري به دست آيد.
پرنده بومرنگي: اين پرنده در ادامه بازي بايد از قفس آزاد شود تا به کمک لشگر پرندگان بيايد. حرکت آن بومرنگي است و با اشاره بازيکنان به سوي آنها بازمي گردد. کاربرد اصلي اين شخصيت براي تخريب جاهايي است که عمليات مستقيم در آنها ممکن نيست.

پشت پرده
* گروه توليد «پرندگان خشمگين» 4 نفره است. ساخت و عرضه نخستين نگارش اين بازي حدود 8 ماه به طول انجاميد.
* هزينه ساخت اين بازي حدود 70 هزار يورو برآورد شده است.
* در ميان فهرست معروفترين شخصيت هاي هوادار بازي «پرندگان خشمگين» نام هايي مانند ديويد کامرون، نخست وزير انگلستان، پل گاسکوئين، کيلي مينگو و جان هام جلب نظر مي کنند.
* تاکنون هفت ميليون نسخه از اين بازي تنها براي بستر «آيفون» به فروش رسيده است.
* بازي « Angry Birds » ويژه گوگل پلاس عرضه شده و بزودي روي فيس بوک نيز در دسترس خواهد بود.
* نسخه آزمايشي بازي «پرندگان خشمگين» براي بستر آندرويد در مدت 3 هفته بيش از يک ميليون بار دانلود شد.
* حدود 20 اسباب بازي مختلف از شخصيت هاي «پرندگان خشمگين» در سال جاري ميلادي عرضه خواهد شد. فروشگاه اسباب بازي «پرندگان خشمگين» که بتازگي راه اندازي شده، ماهيانه يک ميليون دلار فروش دارد.
* پيتر وسترباکا، سخنگوي شرکت توليدکننده «پرندگان خشمگين»، «تخم مرغ خور» لقب گرفته است.
* اين بازي در 3 نسخه و با داستان هاي مختلف براي بسترهاي آيفون، اندرويد، سيمبيان، WebOs و رايانه هاي شخصي در دسترس است و در بسترهاي آيفون و رايانه هاي شخصي به ترتيب بيشترين و کمترين تنوع مراحل را دارد.

هجوم «پرندگان خشمگين» به سينما
مدير اجرايي «رويو» در گفتگو با مجله سرگرمي ورايتي گفت، سرگرم مذاکره با چند شرکت هاليوودي هستند تا نسخه سينمايي اين بازي نيز توليد شود. تريلر شبيه سازي شده سينمايي اين بازي در «يوتيوب» بيش از 5 ميليون بازديدکننده داشته است. در اين فيلم کوتاه دو ونيم دقيقه اي نشان داده مي شود، پرندگان خشمگين در نهايت براي مذاکره با خوک هاي بدنهاد پاي ميز مذاکره مي نشينند تا در نهايت جنگ پايان يابد و ميليون ها دلار پولي که مردم براي خريد اين بازي هزينه کرده اند، هدر نرود! با وجود اين، مذاکرات صلح بي نتيجه مي ماند و جنگ بين دو طرف شديدتر از پيش از سرگرفته مي شود.
نظرات بینندگان