arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

کنترل تلويزيون هوشمند با افکار مغزي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مريم افلاطوني: «درگاه رايانه اي- مغزي» رونمايي شد.

بچس(نمايشگاه راديويي برلين) را بايد رقيب اروپايي CES (نمايشگاه کالاهاي الکترونيک مصرفي) دانست که در نخستين روزهاي هر سال ميلادي در آمريکا برگزار مي شود و نمونه هاي اوليه جديدترين کالاهاي الکترونيک را در معرض تماشا و واکاوي متخصصان و نمايندگان رسانه ها قرار مي دهد.

همتاي اروپايي CES هر سال پيش از آغاز پاييز، کار خود را با نمايش کالاهاي الکترونيک و لوازم خانگي جديد در برلين شروع مي کند. در نمايشگاه امسال IFA نيز کالاهاي مختلفي خودنمايي مي کنند و در ميان آنها از تلفن هاي همراه گرفته تا تلويزيون و حتي جارو برقي روباتيک يافت مي شود. اما تاکنون هيچ يک از محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه سالانه فناوري نتوانسته است با «درگاه رايانه اي- مغزي» رقابت کند.

اين فناوري، بخشي از تلويزيون هوشمند شرکت هاير به شمار مي آيد که منحصر به فرد بوده و نمونه ديگري از آن وجود ندارد. خريداران تلويزيون هوشمند هاير، هرگز نگران تمام شدن باتري کنترل از راه دور جعبه جادويي خود نخواهند بود زيرا براي ارتباط و تعامل با آن به جز مغزشان به وسيله ديگري نياز ندارند!

تمام کساني که گذرشان به IFA مي افتد مي خواهند سري به غرفه شرکت هاير بزنند تا ببينند اين تلويزيون هوشمند تازه وارد چگونه کار مي کند. اين تلويزيون با استفاده از هدست ذهن خوان شرکت «نورواسکاي» با بينندگان ارتباط برقرار مي کند؛ بدين ترتيب که الگوهاي مغزي رهگيري و به صورت علايم ديجيتالي در مي آيند که تلويزيون توان شناسايي آنها را دارد.
نظرات بینندگان