arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶

کمالی:برخلاف تصور ترامپ،احزاب ما باهم مشکل ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس خانه احزاب گفت: سخنان آقای ترامپ ناشی از آن است که فکر می‎کند احزاب با هم مشکل دارند و تاکید دارد که با دولت ایران کار داریم، نه مردمش و این درحالیست که حضور پرشور ملت را در پای صندوق‎های اخذ رای نمی‎بیند.

به گزارش انتخاب، حسین کمالی در نشست دبیران و گروه‌های سیاسی لرستان با اشاره به اینکه قبلا در خانه احزاب شاهد دعوا، حرف‌های ناپسند و... بودیم ولی امروز دیکتاتوری اکثریت در این خانه کنار گذاشته شده است، گفت: هر جایی که قدرت می‎چرخد اختلافات به حداقل می‎رسد و باید همگرایی و همکاری را در دستور کار قرار دهید. خیلی‌ها برای ایجاد تفرقه بین مردم، مسئولان اقتصادی با دولت، اقوام و... دل خوش کردند، امروز شاهد همبستگی ملی بین احزاب، مردم و مسئولان هستیم و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که کشور را در مقابل تهدیدات حفظ کنیم.

کمالی:برخلاف تصور ترامپ،احزاب ما باهم مشکل ندارند

رئیس خانه احزاب کشور با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی براینکه با حکومت وحشی ایران که حقوق مردم را نادیده گرفته برخورد خواهیم کرد، افزود: ترامپ از زاویه تمدن دارد صحبت می‌کند در حالی که بیشترین جنایات توسط آمریکا انجام شده و در منطقه کمتر کشوری وجود دارد که به آنها حمله نکرده باشد. آمریکا با مرتجع‌ترین حکومت‎ها کنار می‎آید و دارای منافع مشترک است اما به حکومت‎هایی که دموکراسی را رعایت می‌کنند، می‎گوید غیر متمدن و با اصطلاحات زشتی سخن به میان آورده و صحبت می‎گوید. امریکا اگر گفت‎وگویی دارد باید با شیوه علمی مطرح و پاسخ بگیرد، نه اینکه از زاویه زور وارد شود.

وی با بیان اینکه مردم متمدن ایران اهل جنگ نبوده و صلح جو هستند و نگاه کشور ما سازندگی متمدنی با کشورهای دنیاست و امید می‎رود این موضوع برای آنان قابل درک باشد، تصریح کرد: ایران برای اولین بار در تاریخ با گفت‌و گو و مناظره اختلافی بین‌المللی(برجام) را حل و فصل کرد. سخنان آقای ترامپ ناشی از آن است که فکر می‎کند احزاب با هم مشکل دارند و تاکید دارد که با دولت ایران کار داریم نه مردمش و این درحالیست که حضور پرشور ملت را در پای صندوق‎های اخذ رای نمی‎بیند. 30 سال گذشته نه طالبان بود و نه داعش و این گروهک‌ها را ایجاد کردند که الان بلای جان خودشان شده و امروز سردرگم هستند که چه کنند.

کمالی در ادامه با اشاره به توسعه متوازن گفت: نه توسعه اقتصادی بر سیاسی مقدم است و نه توسعه سیاسی بر اقتصادی بلکه توسعه باید همه جانبه و متوازن باشد و نیاز است احزاب سیاسی استان نیز با مودت و برادری در راستای رونق اقتصادی و حل مشکلات استان دست به دست هم دهند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان