arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶

آیت‌الله یزدی: عربستان سعودی خود را اسلامی می‌داند درحالی‌که با آمریکا تعامل دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید متناسب با زمان خود به سلاح‌های دفاعی مجهز باشیم. قبلاً سلاح شمشیر بود و الآن موشک و هواپیما و ابزارهای جنگی در آسمان و دریا و زمین سلاح هستند.

به گزارش تسنیم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله یزدی در دیدار با شیخ عبدالسلام راجح نائب رئیس دانشگاه شام در کشور سوریه و از شخصیت‌های دینی این کشور اظهار داشت: دشمنان به تغییر شرایط در منطقه خاورمیانه و حذف اسلام فکر می‌کنند، ولی برادری اسلامی و اتحاد موجود موجب شکست خوردن نقشه‌های آنان شده است، لذا در فکر نقشه‌ای دیگر و ایجاد تفرقه بین ما هستند.

وی افزود: بعد از موفقیت‌های ایران در برخی امور و همکاری با برادران عراقی و سوری، دشمن درصدد ایجاد تفرقه در مراکز مهم اسلامی مثل ایران، سوریه، لبنان و عراق است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: آن‌ها ابتدا فکر می‌کردند می‌توانند حکومت سوریه را تغییر دهند اما الان فهمیدند که نمی‌توانند.

اتحاد بین مسئولان تأثیر بیشتری دارد

رئیس شورای عالی حوزه علمیه یادآور شد: درست است که ما باید بین مردم ایجاد اتحاد کنیم اما اتحاد بین مسئولین تأثیر بیشتری دارد و اگر رهبران متحد باشند مردم و ملت نیز متحد خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت اتحاد در شرایط کنونی گفت: ما در شرایط خاصی هستیم، به‌ویژه با تغییرات در حکومت استکبار و آمدن شخصی که نمی‌داند چگونه عمل کند و قدرت‌های مختلف با او مقابله می‌کنند، این شخص امروز یک حرف میزند و فردا چیز دیگری می‌گوید، همان‌طور که رئیس‌جمهور ایران گفت او اخلاق، سیاست، جغرافیا و همه‌چیز را فراموش کرده و فکر می‌کند هر کاری بخواهد می‌تواند انجام دهد.

آیت‌الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آیت‌الله خامنه‌ای که دوست و دشمن ایشان را می‌شناسند و از نعمت‌های الهی هستند از سوریه حمایت و دفاع کرده‌اند، بیشتر مردم ایران هم با سوریه احساس دوستی می‌کنند و با توجه به وجود حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) می‌بینید که چگونه جان خود را درراه دفاع از این مشاهد مشرفه می‌دهند، جهاد در این راه جهاد درراه قرآن، اسلام و تثبیت احکام اسلامی است.

عربستان سعودی هم خود را اسلامی می‌داند درحالی‌که با آمریکا تعامل دارد

وی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی حتی در صدر اسلام نبوده است، چون در ابتدا، اسلام اصیل وجود داشت ولی الآن می‌بینیم عربستان سعودی هم خود را اسلامی می‌داند درحالی‌که با آمریکا تعامل دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین به اهمیت و کارکرد نهاد شورای نگهبان در حفظ اسلامیت نظام اشاره کرد.

آیت‌الله یزدی سپس به اهمیت تقویت قوای داخلی کشور اشاره و تأکید کرد: بر ما واجب است که در عرصه‌های جدید و ابزارهای جدید قدرت دفاعی داشته باشیم تا بتوانیم از اصول و مبانی خود حفاظت کنیم، همان‌طور که می‌بیند وقتی کره شمالی موشک‌هایش را امتحان کرد ترامپ فهمید مسئله خیلی هم آسان نیست.

مسلمانان همیشه در مرحله‌ای باشند که دشمن از جنگ با آن‌ها بترسد

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به آیه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوة» گفت: ترسیدن و خوف عدو از ما فقط مربوط به زمان جنگ نیست، بلکه همیشه باید مسلمانان در مرحله‌ای باشند که دشمن از جنگ با آن‌ها ترس داشته باشد.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه ما باید مجهز به تجهیزات دفاعی طبق نظر اسلام باشیم افزود: باید متناسب با زمان خود به سلاح‌های دفاعی مجهز باشیم. قبلاً سلاح شمشیر بود و الآن موشک و هواپیما و ابزارهای جنگی در آسمان و دریا و زمین سلاح هستند.

نظرات بینندگان