arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶

تصویب بودجه 2018 آمریکا با اکثریت ضعیف در سنا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سنای آمریکا لایحه بودجه سال مالی 2018 را با اکثریت ضعیفی تصویب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تصویب این لایحه راه را برای تغییر قوانین مالیاتی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال آن است، هموار می کند. این لایحه روز پنجشنبه به وقت آمریکا با 51 رای موافق در برابر 49 رای مخالف تصویب شد.
طبق این لایحه، دولت این اجازه پیدا می کند که مالیات ها را کاهش داده و طی یک دهه آینده تا حدود 1.5 تریلیون دلار دیگر کسری بودجه فدرال داشته باشد.
میچ مک کانل رئیس اکثریت جمهوری خواه سنا پس از تصویب این لایحه گفت: اکنون با تصویب این بودجه در مسیری قرار می گیریم تا از باری که قانون مالیاتی بر دوش خانواده و اشخاص آمریکایی گذاشته است، بکاهیم.
اما احتمال می رود که دموکرات ها با طرح مالیاتی ترامپ مخالفت کنند. بر اساس طرح پیشنهادی ترامپ، تا 6 تریلیون دلار از مالیات کسب و کارها و افراد کاسته می شود.

سناتور برنی سندرز که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 از سوی حزب دموکرات نامزد شده بود، قبل از رای گیری گفت: این لایحه بودجه بدی نیست بلکه وحشتناک است. در حالی که نابرابری گسترده ای در درآمدها دیده می شود، این بودجه 1.9 تریلیون دلار معافیت مالیاتی برای یک درصدی ها در نظر می گیرد.

یک درصدی ها به ثروتمندانی گفته می شود که بیشترین درآمد را دارند.

مصوبه سنا باید با طرحی که اعضای مجلس نمایندگان در دست دارند، تطبیق پیدا کند. جمهوری خواهان می گویند که ممکن است مذاکره برای رسیدن به یک طرح مشترک و منطبق تا دو هفته به طول بیانجامد.

جمهوری خواهان پس از ناکامی در لغو قانون بهداشت و درمانی باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا موسوم به اوباماکر حالا در نظر دارند در مساله اصلاح قانون مالیات به موفقیت برسند.

کاخ سفید گفته که طرح جمهوری خواهان مبنی بر کاهش نرخ مالیات بر درآمد شرکت از 35 درصد به 20 درصد به ایجاد شغل و افزایش دستمزد کارگران یدی منجر خواهد شد.

اما «ران ویدن» سناتور دموکرات اظهار داشت که وی به ترامپ گفته است که به عقیده دموکرات ها این طرح به سود ثروتمندان، افزایش مالیات بخشی از طبقه متوسط و افزایش کسری بودجه آمریکا منجر خواهد شد.

نظرات بینندگان