arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶

انتقاد تلویحی بوش از ترامپ: قلدری و تعصب در زندگی ما رنگ ملی گرفته

جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا در اظهاراتی که گفته می شود انتقادی سربسته از دونالد ترامپ است، «قلدری و تعصب» در این کشور را تقبیح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا در اظهاراتی که گفته می شود انتقادی سربسته از دونالد ترامپ است، «قلدری و تعصب» در این کشور را تقبیح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بوش 71 ساله روز پنجشنبه در یک سخنرانی در نیویورک درباره ملی گرایی، شکاف های نژادی و دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا صبحت کرد که همگی موضوعات مرتبط با دوره ریاست جمهوری ترامپ است. البته وی مستقیما به نام ترامپ اشاره نکرد.


رئیس جمهوری اسبق آمریکا در «اجلاس ملی آزادی، بازارهای آزاد و امنیت» در «موسسه بوش» گفت: قلدری و تعصب در زندگی عمومی ما رنگی ملی گرفته و امکان بروز شقاوت و تعصب را فراهم کرده است. تنها راه انتقال ارزش های آن است که به آنها پایبند باشیم.


ترامپ، رقیب انتخاباتی اش هیلاری کلینتون را «هیلاری کج و کوله» نامیده بود و افراد زیادی دیگری درگیری لفظی داشته است.


بوش که از سال 2001 تا 2009 رئیس جمهوری آمریکا بود، بر اهمیت مهاجرت و تجارت بین المللی نیز تاکید کرد. هر دو موضوع جزو مسائلی است که ترامپ با آنها مخالف است.
بوش افزود: شاهد بوده ایم که ملی گرایی تبدیل به بومی گرایی شده و پویایی که مهاجرت همیشه برای آمریکا به ارمغان آورده، به فراموشی سپرده شده است.
چهل و سومین رئیس جمهوری آمریکا بر حفظ اتحادهای بین المللی آمریکا تاکید و برتری طلبی سفیدپوستان در این کشور را تقبیح کرد.
وی همچنین از کاهش اعتماد عمومی به نهادهای آمریکایی و ناتوانی طبقه حاکم در پرداختن به نیازهای ضروری آمریکا انتقاد کرد.
بوش گفت: مردم از هر نژاد، دین و قومیتی می توانند آمریکایی های کاملا برابر باشند. این بدان معناست که تعصب و برتری طلبی سفیدپوستان به هر شکلی مغایر باور آمریکایی است.

برچسب ها: ترامپ ، بوش
نظرات بینندگان