arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶

هیلی: دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به مثابه جنگ بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مداخله روسیه در انتخابات سال گذشته ایالات متحده را به عنوان «جنگ» توصیف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، هیلی روز پنجشنبه در میزگردی با حضور مادلین آلبرایت و کاندولیزا رایس دو وزیر سابقه آمریکا در موسسه جورج دبلیو بوش در نیویورک شرکت کرد و بار دیگر از روسیه انتقاد کرد.
آژانس های اطلاعاتی آمریکا گفته اند که روسیه در تلاش برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 از ابزارهای سایبری استفاده کرد. اما کرملین این اتهام را رد کرده است.
هیلی گفت: باید در مقابل این مساله قاطع باشیم و آنها (روس ها) را پاسخگو کنیم. وقتی کشوری می تواند در انتخابات کشور دیگری دخالت کند این جنگ است. واقعا چنین است. زیرا باعث می شوید که دموکراسی از چیزی که مردم می خواهند منحرف شوند.
کمیته های کنگره و رابرت مولر مشاور ویژه درحال بررسی احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و تبانی میان اطرافیان ترامپ و مسکو هستند. ترامپ تبانی میان ستاد انتخاباتی خود و روسیه را رد کرده است.
تاکنون چندین مقام اطلاعاتی و قضایی آمریکا به جلسات کمیته های اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان این کشور برای تحقیق درباره این پروند دعوت شده اند.
برخی ایالت های آمریکا تایید کرده اند که هکرهای روسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 در تلاش برای تغییر آرا به نفع ترامپ به سیستم های رای گیری آنها حمله کردند اما هیچ رایی تغییر نکرد.
به گزارش رویترز، ویسکانسین، اوهایو و چند ایالت دیگر روز جمعه تایید کردند که جزو 21 ایالتی بودند که هدف حملات سایبری هکری روسی قرار گرفتند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا هم تایید کرد که به این ایالت ها درخصوص حملات هکرها هشدار داده بود.
وزارت امنیت داخلی گفته در این 21 ایالت صرفا تحرکات ابتدایی هکری مشاهده شده است.

نظرات بینندگان