arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶

بازدید نجفی از خیابان تهران در سئول +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد علی نجفی صبح امروز در ادامه دیدارها و بازدیدهای خود در شهر سئول با حضور در خیابان تهران واقع در قلب تجاری سئول، از این خیابان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، در سال 1351 و در پی سفر غلامرضا نیک پی، شهردار وقت تهران به کره جنوبی شهر سئول به عنوان خواهر خوانده تهران برگزیده شد.


به دنبال امضای پیمان خواهرخواندگی میان دو شهر، نامگذاری خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران صورت گرفت. نام خیابان تهران پیش از این «سام نئونگنو» بود که در سال 1976 میلادی به پیشنهاد دولت سئول و حومه به نام خیابان تهران نام گذاری شد.


در آن برهه خیابان تهران در منطقه ای که تازگی به مساحت شهر سئول ملحق شده بود، نام گذاری شد اما با رشد روز افزون کره جنوبی، در گذر زمان این خیابان به یکی از مراکز اصلی اقتصادی کره جنوبی تبدیل شد.
خیابان تهران هم اکنون در منطقه «گانگنام» به عنوان یکی از مهم ترین خیابان های تجاری و اقتصادی شهر سئول به شمار می رود که مرکز تجمع ساختمان های بزرگ و دفاتر شرکت های عمده تجاری، بانک ها، شرکت های صنعتی، ال جی، سامسونگ و ... است. بلند ترین ساختمان خیابان تهران متعلق به Metropolitan شهر سئول است.
بر اساس گزارش شهرنوشت، در لوح یادبود نام گذاری خیابان تهران در شهر سئول، نوشته شده است : «جاویدان باد دوستی بی شائبه مردم دو شهر تهران و سئول که به پاس آن در شهر سئول خیابانی بنام تهران و در شهر تهران خیابانی بنام سئول نامگذاری گردید.»

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان