arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

"احتمال تقلب جریان انحرافی برای در انتخابات"

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، گفت: «شورای نگبهان باید مانع اعمال نفوذ جریان انحرافی شود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، گفت: «شورای نگبهان باید مانع اعمال نفوذ جریان انحرافی شود.»

مقام معظم رهبری در خطبه عید سعید فطر هشدار دادند كه انتخابات نباید به چالش امنیتی تبدیل شود. ممانعت از چالش‌های انتخاباتی وظیفه نهادهایی است كه قانون اجرا و نظارت بر روند انتخابات را مشخص كرده است. نگرانی كه در این میان وجود دارد، احتمال‌هایی مبنی بر نقش مبهم جریان انحرافی در قوه مجریه می‌باشد.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با فرارو در خصوص چالش‌های امنیتی در انتخابات گفت: «رقابت‌های انتخابات نباید وضعیت امنیت كشور را به خظر بیاندازد.»

حجت الاسلام غرویان ادامه داد: «اگر رقابت‌های انتخاباتی تند و حاد شود، ممكن است به خشونت كشیده شده و طرفداران هر كاندیدایی برای حمایت از كاندیدای خود با طرفداران كاندایداهای دیگر درگیرشوند و طبیعتا این مسائل می‌تواند امنیت كشور را به خطر بیاندازد.»

این استاد سطوح عالی حوزه در خصوص امكان تاثیر عملكرد نهادهای نظارتی و اجرایی در ایجاد چالش های امنیتی، گفت: «هر چیزی محتمل است، ولی به هر حال شورای نگهبان طبق قانون اساسی وظیفه نظارت انتخابات دارد و البته در شورای نگهبان، افرادی هستند كه سعی و تلاششان بر این است كه دخالت‌هایشان از عدالت خارج نشود. به هر حال شورای نگهبان وظیفه دارد كه نظارت بر انتخابات را به نحو احسن اجرا كند.»

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا به نظر شما یك نهاد بی طرف برای جلوگیری از شائبه تقلب در انتخابات وجود دارد، گفت: «باید ببینیم كه چه كسانی شائبه تقلب در انتخابات را مطرح می‌كنند. حضور نمایندگان، جناح‌ها، احزاب و گروه‌های مختلف مردمی، احتمال تقلب را خیلی ضعیف می‌كند. احتمال تقلب عقلایی نیست مگر اینكه دلیل و سند وحكمی در این مورد ارائه شود.»

غرویان در مورد تحركات جریان انحرافی در راستان انتخابات و احتمال اقدام تقلب این جریان، گفت: «به هر حال وظیفه شورای نگهبان این است كه از تقلب، جوسازی، فریبكاری جلوگیری كند. آیت الله جنتی هم به عنوان دبیر شورای نگهبان در خصوص جریان انحرافی، موضع گیری سختی داشته و گفته‌اند، ما هرگز نخواهیم گذاشت كه این افراد با تقلب، فریب و حقه به قدرت برسند.»

این روحانی اصولگرا با بیان اینكه به هر حال جریان انحرافی در این صدد است كه كرسی‌های مجلس را به دست بیاورد، گفت: «ایشان در این راه از هیچ سرمایه گذاری دریغ ندارد و فعالیت‌هایشان طبق اطلاعات واصله از مدتی پیش آغاز شده است.»

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، ادامه داد: «به هر حال این وظیفه شورای نگبهان است كه جلوی این اعمال نفوذ را بگیرد و احتمال زیاد هست كه این جریان انحرافی از موقعیت خود در قدرت اجرایی سوء استفاده بكند.»

غرویان با بیان اینكه مقام معظم رهبری هم به این انتخابات نظارت دارند، گفت: «اگر تقلبی بخواهد شكل بگیرد و یا هرگونه انحرافی پیش بیاید، ایشان در مقابلش خواهند ایستاد.»

وی افزود: «انتخابات باید پر شور باشد و همه جناح‌هایی كه به اسلام، انقلاب و نظام اعتقاد دارند، باید حضور فعال داشته باشند. قهر و تحریم انتخابات، راه‌های درستی نیست.»

غرویان در پایان گفت: «ما برای اینكه اخلاق و آداب اسلامی در جامعه حاكم شود انقلاب كردیم و نه اینكه اخلاق را زیر پا بگذاریم. انتخاباتی كه در پیش داریم نباید ما را از جاده اخلاق و معنویت دور كند. انتخابات ما بزرگتر از بعثت پیامبر نبوده است و پیامبر فرموده‌اند كه من برای مكارم اخلاق معبوث شده‌ام. انقلاب‌ما نیز برای زیر پا گذاشتن اخلاق نبوده و ما نیز انتظار داریم كه تمام نامزدها در مسیر اخلاق، انصاف و تقوا حركت كرده و یك انتخابات مردمی و عادلانه داشته باشیم.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
0
3
دوساله که مردم میگن اینا متقلبند ولی حضرات چون حالا منافع خودشونو در خطر می بینند تازه دارند اعتراف به تقلب می کنند.
نظرات بینندگان