arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

حمايت 140 کشور از تشکيل کشور مستقل فلسطيني

یک مقام بلندپایه فلسطین روز یکشنبه گفت حدود صد و چهل کشور جهان از تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخصوص به رسمیت شناخته شدن یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام بلندپایه فلسطین روز یکشنبه گفت حدود صد و چهل کشور جهان از تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخصوص به رسمیت شناخته شدن یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می کنند.

 به گزارش خبرگزاری آلمان ا‌ز رام الله ،‌ نبیل شعث از مذاکره کنندگان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانسی خبری در رام الله افزود حدود صد و چهل کشور در رای گیری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی ، رای مثبت خواهند داد .

شعث تصریح کرد برآورد وی درمورد تعداد کشورهایی که به این درخواست فلسطینیان رای مثبت خواهند داد نتیجه سفرهایی است که مقامات فلسطینی طی ماه های اخیر به نقاط مختلف جهان انجام داده اند .

وی گفت تعداد زیادی از رهبران و مقامات فلسطینی سفرهایی به نقاط مختلف جهان انجام دادند تا حمایت کشورهای مختلف را از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی برپایه مرزهای 1967 جلب کنند .

 فلسطینیان مصمم به دنبال کردن تلاش هایشان برای دستیابی به عضویت کامل در سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور مستقل برپایه مرزهای 1967 هستند .

فلسطینیان پس از به بن بست رسیدن مذاکرات صلح مستقیم با اسرائیل تصمیم گرفتند تلاش در سازمان ملل متحد را آغاز کنند .

 محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته گذشته گفت به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل متحد می تواند به مناقشه اسرائیل و فلسطین پایان دهد .

عباس افزود به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل متحد روندی است که می تواند به مناقشه بین دو طرف پایان دهد و به جای تجاوز و تعدی ، صلح و عدالت و همزیستی مسالمت آمیز به دنبال داشته باشد .

اسرائیل و آمریکا با تلاش فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک کشور مستقل در نشست ماه آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد مخالفند و می گویند توافق در مورد این مسئله باید ازطریق مذاکرات صورت گیرد .

فلسطینیان تاکید دارند تا زمانیکه اسرائیل به فعالیت هایش در زمینه شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس ادامه می دهد به مذاکرات صلح با اسرائیل بازنخواهند گشت .
عباس تاکید کرد رفتن به سازمان ملل متحد به معنی انزوای اسرائیل یا مقابله با آمریکا نیست بلکه به معنی دستیابی به آرمان فلسطین در به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک کشور مستقل است .

 وی گفت فلسطینیان آماده ازسرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل به جای رفتن به سازمان ملل متحد هستند اما اسرائیل باید پیش از هر اقدامی فعالیت های خود را درزمینه شهرک سازی متوقف کند و راه حل تشکیل دو کشور را به رسمیت بشناسد . 
نظرات بینندگان