arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

تهدید تروریستی شبانه در مسکو تکذیب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهدیدهای تلفنی و مکتوب تروریستی که ساعت یک بامداد امروز(شنبه) تخلیه بیش از2000 نفر از ساختمان ام گ او بزرگترین دانشگاه روسیه در مسکو را در پی داشت، دروغ اعلام شد.

به گزارش ایرنا، تهدید تلفنی تروریستی فرد ناشناسی سبب بسته شدن و تخلیه این دانشگاه شد و همچنین یک نامه تهدیدآمیز تروریستی برای دفتر ریاست ام گ او ارسال شده بود.
رادیو اکو مسکو اعلام کرد که بررسی های گسترده ماموران امنیتی با استفاده از تجهیزات مختلف و سگ های پلیس نشان داد، خطری وجود ندارد.
همچنین در بررسی ها مشخص شد، یک نامه تهدیدآمیز تروریستی به این دانشگاه رسیده است که ماموران در حال بررسی اطلاعات هستند تا فرد تهدید کننده تلفنی و نویسنده نامه را شناسایی کنند.
ام گ او بزرگترین دانشگاه دولتی روسیه در یکی از هفت آسمانخراش های استالینی با بیش از پنج هزار اتاق دارای چند دانشکده و نیز خوابگاههای دانشجویان است.
آخرین تهدیدهای تلفنی تروریستی در مسکو روز 26 مهر ماه انجام و موجب بسته شدن و تخلیه شش مرکز بزرگ از جمله سه ایستگاه قطار بین شهری در پایتخت روسیه شد.
موج نخست تهدیدهای تلفنی در روسیه میانه شهریور آغاز و سه روز ادامه داشت که در مجموع بیش از 150 هزار نفر از مراکز پرجمعیت شهرهای مختلف از جمله مسکو تخلیه شدند.
موج دوم تهدیدها تروریستی که اواخر شهریور ماه آغاز شد و 2 روز ادامه داشت، پس از مدتی وقفه دوباره شروع شده است.
در مجموع در جریان این تهدیدهای تلفنی حدود 600 هزار نفر در بیش از 100 شهر روسیه تخلیه شدند.
بسیاری از تهدیدهای تلفنی از خارج از روسیه انجام می گیرد و سازمان امنیت فدرال روسیه موظف به رسیدگی به این مساله شده است.
رسانه های روسی چند روز پیش از دستگیری یک تروریست تلفنی در استان مسکو خبر دادند.
بر اساس قوانین روسیه تهدید تلفنی جرم محسوب می شود و حبس پنج ساله برای افراد مرتکب چنین جرمی پیش بینی شده است.
بر اساس داده های رسانه های روسی، تهدیدهای تلفنی تا کنون حدود 300 میلیون روبل (بیش از پنج میلیون دلار) برای روسیه زیان داشته است.
آلکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: تهدیدهای تلفنی از خارج از کشور انجام می گیرد و تاکنون چهار تبعه روس مقیم خارج در این رابطه شناسایی شده اند که در روسیه نیز همدستانی //دارند.

نظرات بینندگان