arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

مقام چینی: تروریسم در منطقه مسلمان‌نشین سین کیانگ سرکوب می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شو هایرونگ دبیر حزب حاکم در منطقه خودمختار سین کیانگ چین گفت که مبارزه با تروریسم برای سرکوب و ریشه کن کردن آن با قدرت ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا ، وی در حاشیه کنگره حزب حاکم چین در پکن خاطر نشان کرد که هنوز در مراحل اولیه مبارزه با تروریسم در این منطقه قرار داریم.
تارنمای یی سی چین از قول وی آورده است که به هیچوجه اجازه نمی دهیم سین کیانگ به مامن تروریست ها و افراطیون تبدیل شود.
وی بسیج نیرو برای پیشبرد صلح و ثبات در سین کیانگ را مهم توصیف کرد و گفت که تدابیر سختی برای کنترل مرزی در این منطقه در نظر گرفته شده است.
چین می گوید که شعایر مذهبی در منطقه خودمختار مسلمان نشین سین کیانگ در شمال غرب این کشور را محترم می شمارد.
این کشور اعلام کرده است که مسلمانان در این منطقه بر خلاف انتقادهای غرب آزادانه به عبادت می پردازند.
اداره اطلاع رسانی دولت چین در بیانیه ای به حراست از آزادی های مذهبی در سین کیانگ اشاره کرده و آورده است که سین کیانگ یک منطقه مذهبی است و ادیان دیگری هم در آنجا پیروانی دارند.
این اداره در بیانیه خود تصریح کرده که بتازگی نیز یک میلیون و 760 هزار نسخه از قرآن کریم هم برای تلاوت مسلمانان در سین کیانگ منتشر شده است.
این اداره در بیانیه خود که تارنمای یی سی منتشر کرده آورده است : در منطقه سین کیانگ مسابقات دینی و مذهبی و تلاوت قرآن برگزار می شود و مردم فعالانه در برنامه های مذهبی شرکت دارند.
گزارش ادامه می دهد که از سال 2001 میلادی به این طرف بیش از 70 روحانی و دانشجوی رشته الهیات از سین کیانگ برای تحصیل علوم اسلامی به کشورهایی نظیر پاکستان و مصر اعزام شده اند.
دولت چین افزوده است که بسیاری از آکادمی های مذهبی و علمی سین کیانگ با فرهنگستان های دیگر کشورها در ارتباط هستند و 112 موسسه مذهبی در این منطقه فعال است.
دولت از بابت افراطیون قویا در بیانیه ابراز نگرانی کرده و آورده است که آنها تعالیم صحیح اسلامی را به طرق انحرافی تعلیم می دهند و احکام واقعی اسلامی را تغییر می دهند تا بتوانند مردم را منحرف کنند و تروریسم را رواج دهند و همین گروه ها و افراد افراطی با خشونت مردم را در مقاطع مختلف به خاک و خون کشیده اند.
دولت چین نرخ بیکاری در سین کیانگ را کمی بیش از 3 درصد اعلام کرده و خاطر نشان نموده که در سال گذشته میلادی بیش از 450 هزار فرصت شغلی در این منطقه ایجاد کرده است.

برچسب ها: چین ، مسلمان ، سرکوب
نظرات بینندگان