arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

3 فیلم ایرانی در هفته بین المللی فیلم وایادولید اسپانیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شصت و دومین دوره هفته بین المللی فیلم وایادولید اسپانیا موسوم به 'سمینثی' از روز شنبه با شرکت 3 فیلم از کارگردانان ایرانی در شهر وایادولید آغاز می شود.

به گزارش ایرنا ، در این دوره از سمینثی، بیش از 230 فیلم به روی پرده خواهند رفت که 20 فیلم از آنها از جمله فیلم 'نگاه' اثر «فرنوش صمدی» (ایران و ایتالیا) در بخش رسمی‌ این هفته سینمایی شرکت دارند.

دو فیلم دیگر از کارگردانان ایرانی به نام های 'روتوش' اثر «کاوه مظاهری»(ایران ) و 'ناپدید شدن' اثر «علی‌ اصغری» (ایران و قطر )، در بخش نقطه دیدار این جشنواره حضور دارند.

در بین فیلمهایی که امسال شانس کسب جایزه خوشه طلایی جشنواره را دارند، نام پنج فیلم دیده می شود که نامزد جایزه اسکار برای بهترین فیلم خارجی‌ هستند: 'نجارها' اثر «خوسه ماریا کابرال» از برزیل، 'زیر درخت' اثر «هوفستین گونار سیگوروسون» از ایسلند ، 'توهین' اثر «زیاد دوایری» از لبنان ، 'رد' اثر «آگنیسکا هلند» از لهستان و 'فاکستروت' اثر «ساموئل ما اوز» از رژیم صهیونیستی اسراییل .

سمینثی با گذشت زمان، به عنوان یکی‌ از مهمترین جشنواره های سینمایی جهان در رده های سینمای مولف و سینمای مستقل شناخته می شود.

سالن تئاتر 'کالدرون' شهر وایادولید ، محل اصلی‌ برگزاری این فستیوال خواهد بود که در آن فیلم های بخش رسمی‌ به نمایش گذاشته می‌ شوند و مراسم افتتاحیه ، اختتامیه و اعطای جوایز در آن برگزار می‌ شود.

هفته بین المللی سینمای وایادولید ، یک نمایشگاه سینمایی با قدمتی بیش از 60 سال است که در این شهر برگزار می‌ شود. این جشنواره که در سال 1956 میلادی به عنوان هفته سینمای مذهبی‌ وایادولید آغاز به کار کرد در هفته پاک(ایسترن ) برگزار می‌ شد اما با گذشت زمان ، توسعه یافت و به یکی‌ از اصلی‌ ترین و برجسته ترین جشنواره های سینمایی اسپانیا تبدیل شد .

هدف از برگزاری این جشنواره، انتشار و ترویج فیلمهای هنری که به شناخت سینمای جهان‌ کمک می کند، است.

برچسب ها: سینما ، اسپانیا
نظرات بینندگان