arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

زور مجلسی‌ها به بانک‌ها نمی‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده‌ مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هیچ کشور توسعه یافته‌ای نرخ بهره تسهیلات بانکی به تولید کنندگان و صنعتگران بالای ۴ درصد نیست، گفت: زور مجلسی‌ها به بانک‌ها نمی‌رسد.

به گزارش تسنیم از ملایرمحمد کاظمی عصر امروز در جلسه با فعالان اقتصادی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه سیستم بانکی ما یک سیستم بد و بیمار است، اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم مشکلات سود تسهیلات را به نحوی که به نفع صنعتگر و تولیدکننده باشد حل کنیم مشکل صنعت ما مرتفع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان نقش بسزایی در ایجاد مشکل برای حوزه تولید، صادرات و صنعت کشور ایجاد کرده‌اند، گفت: نباید همه مشکلات در حوزه صنعت را به‌گردن دشمنان انداخت چرا که بعد از پیروزی انقلاب دولت‌های متعدد با دیدگاه‌های متفاوت داشتیم و در هر دولت مشکلات فراکشوری و یک سری سوء مدیریت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بد نیز موجب بروز این مشکلات شده است .

کاظمی با تاکید بر اینکه بعد از پیروی انقلاب بحث عوامل ضد انقلاب کردستان و 8 سال جنگ تحمیلی و در سال‌های اخیر هم تحریم‌ها صنعت ما را زمین‌گیر کرده گفت: تولیدکننده ما عملا نتوانسته تولیدات خود را به خارج از کشور صادر یا مواد اولیه را با قیمت مناسب وارد کند و دستگاه‌ها و ‌ماشین آلات خود را بازسازی و‌نوسازی کند و اینها عواملی است که صنعت ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

زور مجلسی‌ها به بانک‌ها نمی‌رسد/سود بالا صنعت کشور را زمین‌گیر کرده است

نماینده ملایر در مجلس با اشاره به اینکه ما مجلسی‌ها هم ‌دیگر زورمان به بانک‌ها نمی‌رسد گفت: هم اکنون هیچ کشور توسعه یافته‌ای نداریم که نرخ سود تسهیلاتش 18، 24، 36 و 52 درصد باشد و نرخ سود در این کشورها 4 درصد و در کشور‌های خیلی پیشرفته زیر 1 درصد است.

نائب رئیس کمیسیون ‌حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه تولید‌کننده ما با این نرخ‌های بهره بالا قدرت رقابت با تولید کنندگان ترکیه‌ای و اروپایی که عملا بهره تسهیلات پرداخت نمی‌کنند را ندارد گفت: سیستم بانکی کشور سیستم بد و بیماری است و باید اصلاح شود.

کاظمی با تاکید بر اینکه اگر امروز تولید کنند و صنعت گر ما با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند مقصر اصلی ما مسئولان هستیم تصریح کرد: بانک‌ها با پرداخت تسهیلات با بهره‌های سنگین عملا بخش صنعت کشور را فلج کرده‌اند.

اصلاح سیستم بانکی در کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری است/لایحه اصلاح ارزش افزوده در حال رسیدگی است

وی با بیان اینکه تاکنون چندین بار رئیس بانک مرکزی برای جواب دادن به سئوالات نمایندگان به مجلس احضار شده است گفت: در حال حاضر اصلاح سیستم بانکی در کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری است و ‌امیدواریم بتوانیم یک نظام بانکی قانونمند ‌و ‌مطلوب داشته باشیم.

کاظمی بیان‌کرد: در اسرع وقت در ملاقات با وزیر صنعت،‌معدن و تجارت مشکلات واحدهای صنعتی ملایر با وزیر مطرح خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در بحث ارزش افزوده مکرر بحث شده در کمیسیون تلفیق و نمایندگان معتقدند که ارزش افزوده از حلقه آخر باید اخذ شود گفت:هم اکنون لایحه ارزش افزوده در حال رسیدگی است و امیدواریم که این‌ مشکل و‌ معضل از دوش تولید‌کننده‌ها برداشته شود.

رئیس بانک در ستاد تسهیل استان مصوبه را امضاء می‌کند ولی به آن عمل نمی‌کند

نماینده ‌مردم‌ ملایر در مجلس دهم با بیان اینکه علی رغم اینکه در ستاد تسهیل استان مصوب می‌شود استاندار ، رئیس سازمان صنایع و خود رئیس بانک نیز امضاء می‌کند ولی بعدا عمل نمی‌کند گفت: در حال حاضر عملا ما مجلسی‌‌ها هم زومان به بانک‌ها نمی‌رسد.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی و اینکه وزارت جهاد در حال حاضر در روستاها حضور ندارد‌ گفت: عملا کشاورز ما هیچ آموزش،امتیاز و راهنمایی در روستا نمی‌بیند و‌ نتیجه آن می‌شود که ‌ما کشمش را با نیترات و روغن غیر استاندارد فرآوری می‌کنیم و به اروپا می‌فرستم و برگشت میخورد و عملا بازارهای اروپایی را از دست می‌دهیم.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز سیستم باغداری خزنده در همه دنیا منسوخ شده و سیستم داربستی که تولید آن چند برابر است در اولویت قرار دارد تصریح‌کرد: لازم است برای افزایش تولیدات انگور سیستم باغداری کشور نوین‌ و به صورت داربستی تبدیل شود.

هیچ آموزشی به کشاورزان داده نمی‌شود/کشاورزی ما در حال نابودی است

نماینده‌ مردم ‌ملایر با اشاره به اینکه متاسفانه باید بگوییم کشاورزی ما هم همانند حوزه صنعت رو به نابودی است اظهار داشت: امروز بیشتر جمعیت روستاهای ما را افراد مسن تشکیل می‌دهند ‌که دیگر توان انجام‌کار ندارند و این امر به ضرر حوزه کشاورزی ماست.

وی با اشاره به ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و‌ منبت خواستار ایجاد نمایشگاه دائمی مبل و صنایع دستی در شهرستان و افزایش زمینه حضور مردم غیربومی برای خرید مبلمان در ملایر شد و ‌افزود: بهتر است زمین مورد نیاز این نمایشگاه با همکاری اوقاف شهرستان تدارک دیده شود.

کاظمی بر پیگیری بحث افزایش قیمت‌ها و یارانه تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت تولید آجر ماشینی در شهرستان ضروری‌است با همکاری شهرداری و نظام مهندسی زمینه استفاده از این ظرفیت در شهرستان فراهم شود.

بیشتر وقت نمایندگان در رسیدگی به مشکلات مردم سپری می‌شود/مجلس وقت کمتری را به نظارت اختصاص می‌دهد

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه بیشتر وقت نمایندگان در رسیدگی به مشکلات ریز و ‌درشت مردم سپری می شود و زمان کمتری به بحث نظارت اختصاص می‌یابد تصریح‌کرد: لازم است وقت بیشتری را به بحث‌های نظارتی اختصاص دهیم .

وی با اشاره به گستردگی و فشردگی شغل نماینده و بررسی مسائل و مشکلات در سطح کشور، استان و منطقه انتخاباتی افزود: نمایندگان نمی‌توانند به همه واحد‌های صنعتی و‌کارخانه‌ها سرکشی کرده و ‌مسائل و‌ مشکلات را از نزدیک بررسی کنند و‌ خواستار حضور تولید‌کنندگان ‌و صنعتگران در دفتر نمایندگان و بیان و بررسی مسائل و‌ مشکلات این واحد‌ها و انتقال مشکلات به مسئولان بالاتر و مرتفع شدن مشکلات حوزه تولید و صنعت شهرستان شد.

نظرات بینندگان