arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

اقلیم کردستان: برای گفتگوی فوری با بغداد آماده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حکومت خودمختار اقلیم کردستان عراق از بیانیه وزارت خارجه آمریکا برای کاهش تنش‌ها با بغداد و آغاز گفت‌و‌گوی دوجانبه استقبال کرد. همزمان مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم از کردها در سرتاسر جهان خواست تا در حمایت از کردستان عراق راهپیمایی کنند.

به گزارش شبکه خبری «روداو»، حکومت کردستان عراق شنبه ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای آغاز گفت‌و‌گوها با دولت مرکزی «در اسرع وقت و در چارچوب قانون اساسی عراق بدون هیچ پیش‌شرطی» آمادگی دارد.

در این بیانیه آمده است که «حکومت محلی کردستان از محتوای بیانیه وزارت خارجه آمریکا و توقف فوری تنش‌ها و درگیری‌ها بین پیشمرگه و نیروهای عراقی در مناطق مورد مناقشه استقبال می‌کند. و همچنین موافق است که ائتلاف [بین‌المللی ضدداعش به رهبری آمریکا] هماهنگی برای توقف تنش‌ها و درگیری‌ها بین پیشمرگه و نیروهای عراقی را برعهده بگیرد.»

وزارت خارجه آمریکا جمعه از بغداد خواسته بود تا با هماهنگ‌کردن تحرکات ارتش در مناطق مورد مناقشه با اقلیم کردستان از بروز درگیری‌ بین دو طرف جلوگیری کند.

این بیانیه تأکید کرده که «اعمال دوباره حاکمیت فدرال بر مناطق مورد مناقشه به هیچ وجه وضعیت این مناطق را تغییر نمی‌دهد و آنها کماکان مورد مناقشه باقی می‌مانند، تا زمانی که وضعیت آنها بر اساس قانون اساسی عراق مشخص شود.»

نظرات بینندگان