arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

هشدار به دانشجویان ایرانی در مالزی

آخرين ارزيابي‌ها از وضعيت تحصيل در دانشگاه‌هاي كشور مالزي نشان مي‌دهد تنها 17دانشگاه از بین 357 مرکز آموزش عالی و دانشگاه فعال در اين کشور معتبر اعلام شده است به گونه‌اي كه در كشورمالزي در دوره كارشناسي فقط یک دانشگاه معتبر وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرين ارزيابي‌ها از وضعيت تحصيل در دانشگاه‌هاي كشور مالزي نشان مي‌دهد تنها 17دانشگاه از بین 357 مرکز آموزش عالی و دانشگاه فعال در اين کشور معتبر اعلام شده است به گونه‌اي كه در كشورمالزي در دوره كارشناسي فقط یک دانشگاه معتبر وجود دارد.

به گزارش انتخاب، براساس آماري كه وزارت آموزش عالي مالزي در سال 2008 منتشر كرد، حدود يك ميليون دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي در دانشگاه‌هاي دولتي،خصوصي و كالج هاي اين كشور در حال تحصيل هستند كه از اين تعداد 66.4 درصد دانشجويان در دانشگاه‌هاي دولتي و 33.6 درصد در دانشگاه‌های خصوصی مالزي مشغول به تحصیل هستند. اين در حالي است كه آمارها نشان مي دهد بیش از 80 هزار دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف جذب دانشگاه هاي اين كشور شده‌اند كه از اين تعداد 13 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های مالزی مشغول به تحصیل هستند.

همچنين آمار اعلام شده از سوی وزارت آموزش‌عالی مالزی نشان می‌دهد در حال حاضر 20 دانشگاه دولتی، 20 دانشگاه خصوصی، 20دانشگاه - کالج خصوصی، 5 شعبه دانشگاه‌های خارجی و 297 موسسه آموزش عالی مشغول به فعالیت در زمینه آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی در این کشور هستند اما بر طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته شده از اول ژانویه سال 2011، از بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مالزی، تنها مدارک صادر شده توسط 17 دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران است.از سوي ديگر طبق آخرین تصمیم وزارت علوم افرادی که قصد دارند پس از اول ژانویه 2011 در مقطع کارشناسی در مالزی دانشجو شوند باید بدانند که بر اساس مدارک مقطع کارشناسی فقط یک دانشگاه در مالزی معتبر است.

به گزارش تهران امروز،براساس اعلام وزارت علوم كشور تمامي‌ مدارک Diploma و Certificate که‌ منجر به‌ اخذ مدرک‌ Bachelor نمی‌شود، بعد از دیپلم‌ دبیرستان یا پیش‌دانشگاهی، «کاردانی» ارزشیابی‌ می‌شود.همچنين مدارک Diploma به همراه

(‌Post Graduate Diploma (PGD در مجموع‌ «کارشناسی» ارزشیابی‌ و در صورت‌ داشتن‌ مدرک Bachelor، برای‌ مدرک‌ PGD فقط‌ صحت‌ صدور تأیید می‌شود.از سوي ديگر مدارک Bachelor از دانشگاه‌های‌ معتبر بعد از دیپلم‌ دبیرستان‌ یا پیش‌ دانشگاهی، «کارشناسی» ارزشیابی‌ شده و مدارک Master صرفا از دانشگاه‌های‌ معتبر با شرط‌ داشتن‌ کارشناسی، «کارشناسی‌ ارشد» ارزشیابی‌ خواهد شد. در اين اطلاعيه وزارت علوم و تحقيقات تاكيد شده است چنانچه شروع به تحصیل در دوره‌های پژوهشی (By Research) پس از اول ژانویه 2011 باشد، مدارک Master قابل بررسی و ارزشیابی نیست. همچنین مدارک Ph.D صرفاً‌ از دانشگاه‌های‌ معتبر با شرط‌ داشتن‌ کارشناسی‌ ارشد، «دکترا» ارزشیابی‌ خواهد شد.
نظرات بینندگان