arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

انتقاد حجن نظری از ساخت‌وساز در حریم میدان «مشق»/ هاشمی: طرح متعلق به دولت است نه شهرداری

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به ساخت و ساز شهرداری در حریم میدان "مشق" انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به ساخت و ساز شهرداری در حریم میدان "مشق" انتقاد کرد.

به‌ گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، حجت نظری ر جلسه پانزدهم شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور از ساخت و ساز معاونت فنی و عمرانی در حریم میدان مشق انتقاد کرد و افزود: توسط شهرداری تهران برای ساخت پردیس در اطراف میدان "مشق" ساخت و ساز می شود و با وجود پیگیری های صورت گرفته شهرداری منطقه پاسخگو نبوده است.

وی ادامه داد: به لحاظ بصری و بافت تاریخی این سازه در کنار دفتر قدیمی روزنامه‌ اطلاعات قرار دارد و در حریم منظر میدان "مشق" قرار دارد که از نظر تاریخی واجد شرایط است.

نظری درباره طرح جذب کودکان کار نیز اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اجتماعی کشور ، شهرداری در طرح جذب کودکان کار مجری نیست و تنها تجهیزات در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌دهد. متسفانه شهرداری در این زمینه مشارکت جدی دارد که باید این موضوع مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که این طرح درست است یا نه؟ افزود: خانواده‌های این کودکان در تنگنای مالی هستند و پس از این که کودکانشان در اختیارشان قرار می گیرد مجددا این کودکان به کارهای دیگر زیرزمینی گماشته می شود و مشخص نیست چه بلایی بر سر این کودکان می آید.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این تذکر ، گفت‌: این موضوع بارها مطرح شده است و در جلسه‌ای که با شهردار تهران داشتیم او اعلام کرد که شهرداری تهران چنین طرحی ندارد ،‌ بلکه طرح متعلق به دولت است و شهرداری عامل درخواست دولت است.

برچسب ها: نظری ، میدان مشق
نظرات بینندگان