arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

کوچ ستاره هاي سينما به تئاتر

آتيلاپسياني نمايش ريچارد سوم را با حضور رضا کيانيان و صابر ابر آذرماه سال جاري در سالن سمندريان تماشاخصنه ايرانشهر به صحنه مي برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آتيلاپسياني نمايش ريچارد سوم را با حضور رضا کيانيان و صابر ابر آذرماه سال جاري در سالن سمندريان تماشاخصنه ايرانشهر به صحنه مي برد.

به گزارش انتخاب، مجيد سرسنگي مدير تماشاخصنه ايرانشهر درباره مشخص شدن مکان اجراي نمايش ريچارد سوم به کارگرداني آتيلاپسياني به «مهر» گفت: طبق برنامه ريزي تعيين شده آتيلاپسياني نمايش ريچارد سوم را آذرماه امسال به صحنه مي برد.

همچنين طي صحبتي که به همراه آقاي پسياني با آقاي رضا حداد داشتيم به احتمال زياد نمايش ريچارد سوم در سالن استاد سمندريان به صحنه مي رود و آقاي حداد نيز نمايش خود را در فضاي مناسب ديگري اجرا مي کند. وي درباره فضاي مد نظر براي اجراي نمايش رضا حداد که اقتباسي از داستان پينوکيو و پدر ژپه تو است، يادآور شد: فضاي مد نظر فضاي مناسبي است که طي روزهاي آينده درباره آن اطلاعات و اخبار درباره آن اعلام خواهد شد.

نمايش ريچارد سوم نوشته ويليام شکسپير از جمله آثار برجسته اين نمايشنامه نويس برجسته دنيا است که تا به حال حضور رضا کيانيان و صابر ابر در اجراي اين اثر با کارگرداني آتيلاپسياني قطعي شده است.پسياني دو نمايش ساعت صفر و تيکي تاکا را سال جاري در تماشاخصنه ايرانشهر به صحنه برد.

وي نمايش پروفسور بوبوس را هم که از پرمخاطب ترين نمايش هاي سال 89 در مجموعه تئاتر شهر بود با حضور بازيگراني چون کيانيان، بابک حميديان، هانيه توسلي، ليلي رشيدي، ستاره و خسرو پسياني و فاطمه نقوي اجرا کرد.متابوليک، زخمه بر رمل، گنگ خواب ديده، بسه ديگه خفه شو، آئورا، تبار خون، قهوه قجري، بحرالغرايب و کشتي شيطان از جمله آثاري هستند که پسياني در مقام کارگردان به صحنه برده است.

همچنين رضا حداد هم نمايش جديدش را با حضور بازيگراني چون عزت الله انتظامي، مهناز افشار، پژمان بازغي، طنازطباطبايي به صحنه مي برد.

 به گزارش ايسنا اين نمايش كه «آمديم، نبوديد، رفتيم» نام دارد نوشته محمد چرم شير است كه از دي ماه سال جاري به صحنه مي رود. در اجراي اين نمايش جمعي از بازيگران سينما براي نخستين بار در کنار بازيگران تئاتر و اعضاي گروه تئاتر«سايه» به ايفاي نقش خواهند پرداخت.

 بر همين اساس تاکنون حضور بازيگراني چون «مهناز افشار»، «سيامک انصاري»، «برزو ارجمند»، «پژمان بازغي»، «پانته آ پناهي ها»، «ستاره پسياني»، «خسرو پسياني»، «امير جناني»، «بابک حميديان»، «ليلي رشيدي»، «شبنم فرشادجو»، «طناز طباطبايي»، «نگار عابدي»، «علي لک پوريان»، «نازگل نادريان» و... در اين پروژه قطعي شده است.

رضا حداد كه اميدوار است در اين نمايش از همراهي عزت الله انتظامي بهره مند شود، در اين باره توضيح داد: با توجه به گفت وگوهايي که با استاد صورت گرفته است اميدواريم پس از 30 سال شاهد بازگشت مجدد ايشان به صحنه تئاتر باشيم.

به گفته وي، در اين اجرا براي نخستين بار از تکنولوژي هاي جديد براي حضور کاراکترهاي مجازي بر صحنه و همچنين ايجاد جلوه هاي ويژه زنده استفاده خواهد شد.همچنين يک کرئوگرافر برجسته بين المللي در اين اجرا حداد و گروه تئاتر «سايه» را همراهي خواهد کرد.

طراحي صحنه اين پروژه نيز بر عهده «سيامک احصايي» است و «گلناز گلشن» طراحي لباس آن را انجام مي دهد.موسيقي بخش هايي از «آمديم، نبوديد، رفتيم» که در بيشتر صحنه ها به صورت زنده خواهد بود، توسط گروه «دارکوب» ساخته و اجرا مي شود. آتيلاپسياني در مقام دراماتورژ اجراي «آمديم، نبوديد، رفتيم» را همراهي خواهد کرد.
نظرات بینندگان