arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

شریعتمداری: آیا فقط ایران‌خودرو و سایپا در عالم خلق شده‌اند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با بیان اینکه فضای کسب و کار کشور بد است نوشت: بدون کمک بخش خصوصی نمی توان مشکلات را حل کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از میزان، محمد شریعتمداری در نشست با اعضای اتاق بازرگانی اظهار کرد: بدون کمک بخش خصوصی نمی‎توان مشکلات را حل کرد.

شریعتمداری: آیا فقط ایران‌خودرو و سایپا در عالم خلق شده‌اند؟

وی در ادامه افزود: محدودیت منابع،بالا بودن نرخ،تشکیل صف، از مشکلاتی است که باید برای حل آن قدم موثر برداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش سرمایه نظامی بانکی راه چاره برطرف کردن این مشکل است،افزود: از محل سرمایه صندوق توسعه ملی باید برای افزایش سرمایه نظام بانکی اقدام کرد.

شریعتمداری درباره شرایط شرکت‌های خصولتی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شرایط واگذاری شرکت‌های خصولتی را ابلاغ کردند تا در دولت فعلی خصولتی‎ها واگذار شوند.

وی یادآور شد: افزایش سرمایه نظامی بانکی راه چاره برطرف کردن این مشکل است که در تلاش هستیم تا از محل سرمایه صندوق توسعه ملی سرمایه نظام بانکی را افزایش دهیم.

وزیر صنعت با بیان اینکه چرا بی اعتمادی در مورد واگذاری‌ها به بخش خصوصی بوجود آمده است، گفت: خصوصی‌سازی‌های قلابی را بهم میزنم.

شریعتمداری با اشاره به حضور بخش خصوصی در هیات واگذاری اظهار کرد: باید اهلیت در واگذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد و بخش خصوصی باید به این موضوع کمک کند.
وی با بیان اینکه اکنون وضعیت منابع اتاق بازرگانی مناسب است و باید از این منابع استفاده کند و در بازارهای منطقه و دیگر بازارها حضور یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی باید بتواند شرکت خودروسازی ایجاد کند، تاکید کرد: آیا فقط ایران‌خودرو و سایپا در خودروسازی خلق شده‌اند و شرکت سومی دیگری نباید به وجود بیاید.

شریعتمداری گفت: کشور نیازمند استراتژی توسعه صنعتی است، کارهای تدوین این سند در حال انجام است، امیدواریم در سال ۹۷ یک سند استراتژی توسعه صنعتی داشته باشیم.

نظرات بینندگان