arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶
در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر در ریاض ؛

تیلرسون با مقامات سعودی درباره ایران گفتگو کردیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیلرسون افزود: با مقامات عربستانی درباره نقش ایران که امنیت منطقه را برهم می زند و سیاست جدید رئیس جمهور آمریکا گفتگو کردم. شاه سعودی به شدت از سیاست ترامپ حمایت کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث؛ رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نشست مشترک خبری با عادل الجیبر همتای سعودی اش در ریاض گفت: سومین سفر من به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان بیانگر ماهیت روابط بین دو کشور است. از شاه سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تشکر می کنم. به اعتقاد من تشکیل شورای هماهنگی بین عربستان و عراق، گام مهمی برای برقراری ثبات در منطقه است. این روابط برای ملت عراق اهمیت دارد. روابط عربستان و عراق اهمیت زیادی دارد.

تیلرسون: امیدواریم شرکت های اروپایی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بپیوندند

تیلرسون افزود: با مقامات عربستانی درباره نقش ایران که امنیت منطقه را برهم می زند و سیاست جدید رئیس جمهور آمریکا گفتگو کردم. شاه سعودی به شدت از سیاست ترامپ حمایت کرد.

تیلرسون مدعی شد: سپاه پاسداران ایران عامل بی ثباتی در منطقه است. امیدواریم شرکای اروپایی هم به این سیاست بپیوندند. ساختار تحریم های جدید به گونه ای خواهد بود که ایران و سپاه پاسداران نتوانند ثبات منطقه را برهم بزنند.

وی گفت: تردیدی نیست که می خواهیم عراق بتواند روی پای خود بایستد. در این چارچوب تلاش می کنیم تا عراق روابط اقتصادی خود را گسترش دهد. عراق با چالش های خارجی مانند تاثیر ایران و شبه نظامیان وابسته به این کشور روبروست. این شبه نظامیان باید به کشورهای خود بازگردند و دلیلی برای حضور آنها در عراق وجود ندارد.

تیلرسون گفت: آمریکا برای کاستن از تنش در روابط چهار کشور با قطر تلاش می کند. امیدواریم این کشورها با یکدیگر برای وحدت شورای همکاری خلیج (فارس) گفتگو کنند. ما گفتگو بین این کشورها را برای برطرف کردن اختلافات تشویق می کنیم. روابط قوی با همه کشورهای منطقه از جمله قطر داریم و این مسئله از نظر امنیتی و اقتصادی برای ما اهمیت دارد.

عادل الجیبر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست مشترک خبری با رکس تیلرسون همتای آمریکایی اش در ریاض گفت: با تیلرسون درباره ایران و درباره بحران قطر و مقابله با تروریسم و افراط گرایی گفتگو کردیم. ما اوضاع سوریه را هم بررسی کردیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان