arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

ائتلاف نخست وزیر ژاپن در آستانه پیروزی بزرگ در انتخابات پارلمانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج نظرسنجی‌های هنگام خروج رای دهندگان نشان می‌دهد که ائتلاف حاکم شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در آستانه یک پیروزی بزرگ در انتخابات پارلمانی امروز (یکشنبه) در این کشور قرار دارد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پیروزی می‌تواند قدرت نخست وزیر ژاپن برای عملی کردن هدفش در بازبینی قانون اساسی صلح طلب این کشور را بیشتر کند.

ائتلاف نخست وزیر ژاپن در آستانه پیروزی بزرگ در انتخابات پارلمانی

شبکه تلویزیونی تی بی‌اس گفت: نتایج نظرسنجی‌های هنگام خروج رای دهندگان نشان می‌دهد که ائتلاف تحت رهبری حزب لیبرال دموکرات شینزو آبه در آستانه کسب ۳۱۱ کرسی و حفظ "ابراکثریت" دو سومی خود در مجلس سفلی کشور که ۴۶۵ کرسی دارد قرار گرفته است.

دیگر رسانه‌ها نیز گفتند نظرسنجی‌های آنها نشان داده که این ائتلاف حاکم به میزان اندکی کمتر از اکثریت دو سومی کرسی کسب می‌کند.

این پیروزی قاطع می‌تواند احتمال انتصاب شینزو آبه به سومین دور سه ساله رهبری حزب لیبرال دموکرات در سپتامبر آتی و تبدیل شدن به پرسابقه ترین نخست وزیر ژاپن را افزایش دهد.

این پیروزی همچنین موجب خواهد شد که راهبرد رشد اقتصادی دولت شینزو آبه مشهور به "آبنومیکس" ادامه پیدا کند.

نخست‌وزیر ژاپن کمتر از یکماه پیش مجلس سفلی پارلمان کشورش را منحل اعلام کرد تا انتخابات زودهنگام برگزار شود. به اعتقاد او، زمانبندی این انتخابات برای حزب حاکم لیبرال دموکراتیک مناسب است و یا دست‌کم بهتر از آن است که تا پایان دوره نخست‌وزیر خودش در سال آتی منتظر بماند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان