arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

وزیر ارشاد: مجوز یکی از شبکه های ماهواره ایی باطل شد

حسینی در پاسخ به سئوال در مورد این‌که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند وزارت ارشاد به سه شبکه ماهواره‌ای مجوز داده است گفت: «این خبر مربوط به سال گذشته است و مربوط به اکنون نیست.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت:

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این سئوال که اخیرا خبری منتشر شده مبنی بر این‌که قرار است نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و هنر تغییر پیدا کند و رئیس‌جمهور نیز با این موضوع موافقت کرده، گفت: «اگر قرار باشد این موضوع اتفاق بیفتد باید لایحه‌ای نوشته شود و به مجلس ارائه شود و مجلس نیز تصمیم بگیرد. هنوز در مورد چنین کاری جدیتی وجود ندارد. البته به عنوان یک پیشنهاد برخی آن را مطرح کرده‌اند و آقای رئیس‌جمهور نیز این پیشنهاد را رد نکرده‌ است.»

وزیر ارشاد درباره‌ آخرین وضعیت سازمان سینمایی مطرح کرد: «در حال حاضر در مورد ساختار تشکیلاتی سازمان سینمایی با دکتر فروزنده معاونت توسعه و نیروی انسانی رئیس‌جمهور در حال گفت‌وگو هستیم تا آن را نهایی کنیم و انشاءالله تا اواخر شهریور و یا اوایل مهر این کار انجام می‌شود که بتواند این سازمان رسماً کار خود را آغاز کند.»

حسینی در پاسخ به سئوال در مورد این‌که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند وزارت ارشاد به سه شبکه ماهواره‌ای مجوز داده است گفت: «این خبر مربوط به سال گذشته است و مربوط به اکنون نیست.»

او در پاسخ به این‌که اخیراً بار دیگر رسانه‌ها این موضوع را مطرح کرده‌اند، مطرح کرد: «مسائل روز سیاسی باعث می‌شود که این اخبار بار دیگر تکرار شود.»

وزیر ارشاد در عین حال گفت: «ما مجوز داشتن دفتر در ایران را به سه شبکه دادیم، اما یکی از این شبکه‌ها چون برنامه‌هایش مطابق با ضوابطی که ما اعلام کرده بودیم، نبود. فعالیتش تعطیل شده ولی اکنون شبکه‌های «پرشین تی وی» و «ایرانیان» مجوز دارند.»

وی خاطرنشان کرد: «اکنون 120 دفتر شبکه‌های مختلف در ایران از خبرگزاری گرفته تا شبکه‌های تلویزیونی هستند. ولی اینها ایرانی نیستند، اما این دو مورد ایرانی هستند و در واقع به این دو مورد به صورت مشروط و موقت مجوز داده شده و برنامه‌های آن‌ها رصد می‌شود. اگر برنامه هایشان مطابق با آنچه که گفته شده، نباشد دیگر مجوز آن‌ها تمدید نخواهد شد.»
نظرات بینندگان