arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۲۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
انتشار اسناد ویکیلیکس در "انتخاب" (3)

معاون متکی: کنفرانس هولوکاست را برگزار می کنیم تا وفاداریمان را به احمدی نژاد نشان دهیم/ پیغام مقام ایرانی به امریکا: کاری نکنید که احمدی نژاد جانی تازه بگیرد

یک مقام سابق وزارت خارجه گفت: من از اینکه موسسه مطالعات سیاسی و بین اللملی کنفرانس هولوکاست را برگزار کرد ناراحت شدم اما معاون وزیر خارجه، منوچهر محمدی گفت که این کنفرانس را سازماندهی کنیم تا وزارتخانه بتواند وفادرای خود به احمدی نژاد را نشان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویکی لیکس با انتشار سندی (که پیشتر قسمت نخست آن در "انتخاب" درج شده بود) مدعی شد: یک مقام بلندمرتبه در وزارت خارجه ایران در جلسه ای در 14 دسامبر با نمایندگان امریکا در دبی(دفتر بخش ایران در دبی)، اظهار داشت که دولت ایران نگران فعالیت این دفتر امریکا در دبی است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، یک مقام سابق وزارت خارجه  گفت:  من از اینکه دفتر مطالعات سیاسی - بین المللی وزارت خارجه،  کنفرانس هولوکاست را برگزار کرد ناراحت شدم اما معاون وزیر خارجه، منوچهر محمدی گفت که این کنفرانس را سازماندهی کنیم تا وزارتخانه بتواند وفادرای خود به احمدی نژاد را نشان دهد.

وی گفت: افراد مهم و صاحب عنوانی که به این کنفرانس دعوت شدند اما در آن جلسه حضور نداشتند این افراد بودند: حسن روحانی، ایت الله رفسنجانی و اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین.

وی اظهار داشت: هنیه به تازگی از دانشگاه متعلق به من، قبل از روز برگزاری کنفرانس دیدار کرده است. زمانی که از او در مورد شرکت در کنفرانس پرسیدم او گفت شرکت نمی کنم زیرا این موضوع بسیار حساس است.

این مقام سابق افزود: فشار امریکا بر ایران، مخصوصا تهدید حمله نظامی و شایعه مذاکره بالاقوه ، ناخوداگاه به نفع احمدی  نژاد است.

وی ادامه داده است: من همیشه موافق مذاکره دیپلماتیک بوده ام . احمدی نژاد از پیشنهاد مذاکره استفاده خواهد کرد تا بگوید که استراتژی تهاجمی او موفق بوده است.

این مقام سابق وزارت خارجه گفت: با وجود پانصد هزار سرباز امریکایی در منطقه ، دولت ایران بیشتر نگران دفتر بخش ایران در دبی(دفتر جاسوسی امریکا در دبی) هست.

وی ادعا کرد که ما باید به این به عنوان نشانه ی موفقیتمان نگاه کنیم! دولت ایران خیلی نگران قدرت نرم امریکا است و سخت ترین قسمت مبارزه برای انها محسوب می شود!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، وی گفت: دولت با دستگیری جهانبگلو می خواست روشنفکران را از کار کردن با "ان جی او" های امریکا بترساند. (توجه: او همچنین گفت که جهانبگلو برای ازادی خود دروغ های بسیاری در مورد افراد زیادی از جمله خودش گفت)

توضیح سند ویکی لیکس: مهمترین پیغام مقام سابق ایران به امریکا این بود: هیچ کاری نکنید که به احمدی نژاد در حال سقوط ، جانی دوباره بدهید؛ حتی اقدامات ساده ای مانند کمک کردن یا فشار اوردن یا حتی مذاکره کردن

دیگر منابع ما ادعا کرده اند که محبوبیت احمدی نژاد در داخل ایران هنوز زیاد است و او هم، در پی پخش پول در میان مردم است.

ما همچنین شنیده ایم که که احمدی نژاد از توجهی که امریکا و رسانه های به او می کنند قدرت می گیرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
32
14
احمدي نژاد در حال سقوط!!!!!!! ويكي جان بازم منتشر كن واقعا اسنادت خنده دار.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
k-1 جان!
كاري به حرفاي ويكي نداريم.با اين جريان انحرافي وسماجت ريس جمهور در عدم برخورد با اين عوامل وآمارهاي اشتغال كذايي و....فكر كردي اقاي ريس جمهور در حال صعوده!!!!!
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
اقاي ناشناس حتي زيباكلام هم به ما پيوست پس چرا خودتون رو گول مي زنيد؟؟ در انتخابات هاي اتي احمدي نژاد و مشايي پيروزند.
reza
| AUSTRIA |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
جناب k-1 ,بابت پیوستن یکی دیگه به گروه شما تبریک میگم و امیدوارم این قندی که تو دلتون آب شده آنقدر عمر با سلامت نصیبتان کنه که بتونید آخر بازی را هم ببینید.انشاا...
طبری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
17
7
بترکه چشم حسود. انشالله که دکتر احمدی نژاد همچنان با قدرت به کارشون ادامه میدن. احمدی نژاد محبوب 70میلیون ایرانیه حالا خودتو جر بده ویکی خیکی
پاسخ ها
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
البته 70 ميليون كه نه ولي محبوبيت بالايي دارن و اين از استقبالي كه از ايشون در سفر هاي استاني ميشه مشخصه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
بله مشخصه..مخصوصا وقتایی که خودم شاهدش بودم جلوی هر مدرسه راهنمایی و دبیرستان 2 تا از این اتوبوس 50 نفری ها صف میکشن تا به دیدار ایشان بروند و ادارات هم سه روز قبل از ورود ایشان و بعد از خروج ایشان هم چنان تعطیل است...به خبرنگارها فلش مموری 8 گیگ رایگان میدهند...بازم بگم؟
سعید گراوندکلسرخی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
10
یک
دو
سه

نگید دیگه بسه ! اینو نکن مخمصه !

نهان باید فاش شه ! تا دل همه شاد شه !
نظرات بینندگان