arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

نفت از کاهش عرضه جان گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت‌های نفت روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه در خاورمیانه و وجود نشانه‌های بیشتر از محدود شدن عرضه در بازار آمریکا و همچنین ادامه رشد تقاضا در آسیا افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، با ۱۵ سنت یا ۰.۲۶ درصد افزایش، ۵۷.۹۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۹ سنت یا ۰.۵۶ درصد افزایش یافت و به ۵۲.۱۳ دلار در هر بشکه رسید.

ویلیام اولاگلین، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در شرکت "ریوکین سکیوریتیز" در این باره گفت: قیمت‌های نفت تحت تاثیر مختل شدن احتمالی عرضه در خاورمیانه بالای ۵۰ دلار مانده است. میزان تولید نفت آمریکا نیز اخیرا به دلیل طوفانی که برای دومین بار در چند ماه اخیر به وقوع پیوست و کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت برای سومین هفته متوالی، کمتر شده است.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی "بیکر هیوز"، میزان دکل‌های حفاری نفت برای تولید جدید در هفته منتهی به ۲۰ اکتبر هفت حلقه کاهش یافته و به ۷۳۶ حلقه رسیده است.

اما آنچه که بر قیمت‌ها تاثیر زیادی خواهد گذاشت روند رشد تقاضا خواهد بود به خصوص در آسیا که میزان مصرف چین و هند به عنوان اولین و سومین واردکننده بزرگ جهان، قوی مانده است.

تقاضای چین برای نفت در فاصله ژانویه تا سپتامبر به ۸.۵ میلیون بشکه در روز رسید. بانک بارکلیز در گزارشی اعلام کرده سه عامل اصلی به رشد تقاضای چین برای نفت کمک می‌کند که شامل کاهش تولید داخلی، دسترسی فزاینده به واردات و صادرات برای پالایشگاه‌های مستقل و افزایش سطح ذخایر نفت استراتژیک است.

تقاضای هند برای سوخت نیز افزایش پیدا می‌کند. هند در سپتامبر که پالایشگاه‌های متعددی پس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی گسترده، فعالیت‌شان را از سر گرفتند ۴.۸۳ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد. واردات نفت این کشور در سپتامبر ۴.۲ درصد بالاتر از مدت مشابه در سال گذشته و حدود ۱۹ درصد بالاتر از ماه اوت بود.

بر اساس گزارش رویترز، با توجه به محدود شدن میزان عرضه به بازار بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند قیمت‌های نفت افزایش بیشتری پیدا کنند.

برچسب ها: نفت ، قیمت ، بازار جهانی
نظرات بینندگان