arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

پخش‌زنده اینترنتی دروس حوزوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم از چهارشنبه، 23 شهریوماه از طریق اینترنت به صورت زنده برای استفاده کاربران و فضلای داخل و خارج کشور آغاز می‌شود.

به گزارش انتخاب، جواد جوادی، مسؤول مؤسسه صدای بهار در گفت‌وگو با رسا از پخش زنده دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم از چهارشنبه، 23 شهریوماه در پایگاه اطلاع‌رسانی این مؤسسه به نشانی www.eshia.ir برای استفاده کاربران و فضلای حوزه‌های علمیه داخل و خارج کشور خبر داد.

وی افزود: دروس خارج فقه و اصول حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، خارج فقه حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، خارج فقه حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، خارج فقه حضرت آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی و خارج فقه و تفسیر حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی به صورت زنده پخش می‌شود.

مسؤول مؤسسه صدای بهار همچنین ادامه داد: کاربران و فضلای حوزه علمیه می‌توانند دروس خارج فقه آیت‌الله مرتضی مقتدایی، خارج فقه و اصول آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، خارج فقه آیت‌الله محمد یزدی را از طریق رایانه و تلفن همراه متصل به اینترنت دریافت کنند.

وی با اشاره به دروسی که به زبان عربی از سوی مدرسه فقاهت پوشش داده می‌شود، گفت: دروس خارج اصول استاد سیدعلیرضا حائری و خارج فقه و اصول استاد کمال الحیدری نیز پوشش داده شده است.

جوادی اضافه کرد: دروس خارج فقه آیت‌الله مرتضوی، خارج اصول آیت‌الله موسوی خلخالی، خارج فقه و اصول آیت‌الله رضازاده و خارج فقه و اصول آیت‌الله اشرفی از مشهد مقدس هم منعکس خواهد شد.

وی با اشاره به پخش دروس خارج فقه و اصول آیت‌الله مظاهری از اصفهان، خارج فقه و اصول آیت‌الله آقامجتبی تهرانی از تهران و خارج فقه آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری از اهواز، گفت: برای نخستین بار درس آیت‌الله آقامجتبی تهرانی به صورت زنده پخش می‌شود.

مسؤول مؤسسه صدای بهار یادآور شد: یک دوره کامل درس خارج فقه آیت‌الله جزایری از سال 83 تا 90 و خارج اصول ایشان از سال 81 تا 90 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی صدای بهار قرار گرفته است و متن دروس ایشان هم امسال اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به دروس کلامی از بارگذاری متن و صوت درس شبهات وهابیت حضرت آیت‌الله سبحانی به مدت بیست جلسه بر روی این پایگاه اطلاع‌رسانی خبر داد و ابراز داشت: بارگذاری درس کلام حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی و مباحث امامت مطرح شده از سوی ایشان ادامه دارد.

جوادی از پوشش درس اسفار حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی در سال جاری خبر داد و گفت: صوت درس اسفار این استاد فلسفه حوزه از سال 82 تا 90 بر روی اینترنت قرار داده شده است و بخشی از متن سال 89 تا 90 وی نیز بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی صدای بهار موجود و در حال تکمیل شدن است.

مسؤول صدای بهار در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد برخی مباحث مستحدثه‌ای که از سوی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح می‌شود و یا قواعد فقهی این مرجع تقلید و همچنین دروس تاریخی و اخلاقی که برای طلاب علوم دینی مفید فایده است در سال جاری پوشش داده شود.

وی با اشاره به آغاز دروس نجف اشرف از یکشنبه بیستم شهریورماه، افزود: درس‌های خارج فقه و اصول شیخ باقر ایروانی، خارج فقه و اصول شیخ هادی آل راضی، خارج فقه و اصول شیخ حسن جواهری، خارج فقه و اصول، تفسیر و عقاید شیخ محمد السند و خارج فقه و اصول آیت‌الله شیخ بشیر نجفی پوشش داده شده است.

جوادی با بیان این‌که در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه در تلاش هستیم تا پنج درس خارج فقه و اصول علمای لبنان را هم پوشش داده تا ارتباط علمی حوزه‌های علمیه لبنان با قم، نجف و مشهد برقرار شود، از انجام هماهنگی‌های لازم برای نوشتن متن دروس لبنان خبر داد.

مسؤول صدای بهار در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا مدرسه فقاهت در سال جاری بتواند متن و صوت یک درس کفایه را پوشش دهد تا مشکلاتی که برخی از حوزه‌های شهرستان‌ها به واسطه نبود اساتید دارند، برطرف شود.
نظرات بینندگان