arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

پلیس: امسال از ترافيك مهر خبري نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه در سال گذشته هم زمان با آغاز مهرماه شاهد افزايش 20 درصد افزايش ترافيك بوديم گفت: با اين وجود اما اين حجم بار به ترافيك اين شهر اضافه شد. با تجربه به دست آمده و با تمهيدات در نظر گرفته شده در مهرماه دغدغه‌اي به نام ترافيك نخواهيم داشت.

به گزارش انتخاب، سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با فارس گفت: نيروهاي خود را به صورت وي‍ژه براي ايمن‌سازي مدارسي كه در محورها و شريان‌هاي اصلي قرار گرفته‌اند مستقر خواهيم كرد تا سانحه‌اي براي دانش آموزان به وجود نيايد.

وي ادامه داد:‌ طرح پليس مدارس با آموزش تعدادي از دانش آموزان آغاز شده و هم راستاي آن بحث فرهنگ ياران پليس در دستور كار قرار گرفته است تا بسترهاي لازم براي توسعه و ترويج فرهنگ رعايت انضباط اجتماعي در سطح جامعه و به ويژه براي دانش آموزان مهيا شود.

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به ضرورت‌هاي قانونمند كردن سرويس مدارس، گفت:‌ سال گذشته 14 هزار سرويس مدرسه با كمك آموزش و پرورش و تاكسيراني با رشد 60 درصدي تعداد سرويس‌ها ساماندهي شد و طي برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته ساماندهي سرويس‌ها به صورت جدي در حال پيگيري است.

رحيمي ادامه داد: كساني كه در سرويس مدارس فعالند از امروز توسط مدارس به مناطق راهنمايي و رانندگي معرفي خواهند شد تا آموزش‌هاي لازم به آنها ارائه شود. از سوي ديگر امنيت و ايمني خودرو از نظر پليس بسيار حائز اهميت است لذا خودرو مد نظر سرويس مدارس بايد از اين شاخصه نيز برخوردار باشد.

وي بيان داشت: كساني كه بتوانند 2 فاكتور مهم فوق را كسب كنند از طريق سازمان تاكسيراني آرم‌هاي جديدي به آنها ارائه مي‌شود تا بتوانند در محدوده 120 كيلومتري زوج و فرد تردد كنند و تحت حمايت كامل پليس قرار بگيرند.

رئيس پليس راهور تهران گفت: با وجود اينكه كار مدارس از سوم مهرماه آغاز خواهد شد راهور تهران كار خود را براي ساماندهي ترافيك از 2 روز قبل از شروع مهرماه به صورت رزمايشي آغاز خواهد كرد تا براي روز اول مدرسه آمادگي صد در صدي حاصل شود.

سردار رحيمي به خانواده‌ها توصيه كرد: كساني كه قصد استفاده از سرويس مدرسه را دارند حتما از سرويس‌هايي كه حائز شرايط لازم شده‌اند بهره بگيرند تا از اين طريق از ايجاد مشكل براي فرزندان خود جلوگيري كنند.

وي ادامه داد: در روزهاي اول مدرسه از خانواده‌ها تقاضا داريم در ساعات شروع و پاياني مدارس به نحوي از خودرو شخصي استفاده كنند كه ترافيك در اطراف مدارس به وجود نيايد.

فرمانده پليس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: كساني كه قصد دارند فرزندانشان را با موتور به مدرسه انتقال دهند كاملاً به قانون پايبند باشند تا رعايت قانون و مقررات به عنوان يك نياز واقعي اجتماعي به كودكان آموزش داده شود.
نظرات بینندگان