arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶

بیشتر آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مجدد بر سر برجام هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۷۰ درصد آمریکایی‌ها خواهان مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای و راستی آزمایی آن توسط کنگره هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری هیل، موسسه نظرسنجی هاروارد ـ هریس به تازگی یک نظرسنجی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ انجام داد که نتایج آن نشان می‌دهد ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که دوباره بر سر این توافق مذاکره شود. این نظرسنجی شامل ۸۵ درصد جمهوری‌خواهان، ۷۱ درصد افراد مستقل و ۵۷ درصد دموکرات‌ها به طوری کلی است، ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی توافق هسته‌ای را برای آمریکا بد می‌دانند و دو سوم آنها نیز معتقدند که ایران به تعهداتش عمل نکرده است.

بیشتر آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مجدد بر سر برجام هستند

۸۱ درصد نیز گفته‌اند که هر توافق جدیدی باید به تایید مجلس سنا برسد و در کنگره به تصویب برسد به گونه‌ای که همچون یک قرارداد تلقی شود.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مسئول نظارت و راستی آزمایی تعهدات هسته‌ای در توافق با ایران است در تمامی گزارشات خود از این توافق تایید کرده است که ایران به طور کامل به تعهداتش عمل می‌کند اما رییس‌جمهور آمریکا به تازگی گفت که دیگر پایبندی ایران را تایید نخواهد کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان