arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶

ترامپ: سناتور کورکر به اوباما در انعقاد توافق بد ایران کمک کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا در توییتی از باب کورکر سناتور ایالت تنسی به دلیل مبارزه برای کاهش مالیات انتقاد کرد و گفت که وی کسی بود که به یاری باراک اوباما رئیس جمهوری سابق ایالات متحده شتافت تا توافق «بد» ایران را برای واشنگتن به ارمغان آورد.

به گزارش انتخاب، ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: باب کورکر که به پرزیدنت اوباما کمک کرد تا توافق بد ایران را به خورد ما دهد، فردی که به عنوان مامور گرفتن سگ های ولگرد در تنسی انتخاب نمی شد، حالا برای کاهش مالیات می جنگد.

ترامپ: سناتور کورکر به اوباما در انعقاد توافق بد ایران کمک کرد

وی در توییت دیگری نوشت: وقتی از تائید کورکر خودداری کردم، وی از رقابت در تنسی کناره گیری کرد، حالا در مورد هر چیز مرتبط با ترامپ، منفی بافی می کند. به سابقه وی نگاهی بیندازید.

به گزارش نشریه هیل، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ظرف چند هفته گذشته به طور علنی با سناتور کورکر وارد گود خصومت و دشمنی شده است.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که کورکر برای جلب حمایت وی، التماس کرده، اما ترامپ درخواست وی را نپذیرفته است.

سناتور کورکر نیز در واکنش به این سخنان، کاخ سفید در حال حاضر را به مرکز نگهداری سالمندان تشبیه کرد و هشدار داد که اقدامات رئیس جمهوری آمریکا ممکن است این کشور را به مسیر جنگ جهانی سوم سوق دهد.

باب کورکر گفته است که کاخ سفید باید از پرداختن به مقوله کاهش مالیات ها پا پس بکشد و به کنگره اجازه دهد راهکارهای جبران یک تریلیون دلار کاهش مالیاتی مدنظر ترامپ را مورد بررسی قرار دهد.

سناتور ایالت تنسی که از تصمیم به بازنشسته کردن خود خبر داده و منتقد ترامپ بوده، ابراز امیدواری کرده است که کاخ سفید به کمیته های کنگره اجازه دهد کارشان را طی روال عادی انجام دهند.

کورکر همچنین در مورد موضوع دیگری اظهار نظر کرده و گفته است که توییت های ترامپ و لفاظی های داغ وی در مورد کره شمالی، باعث تشدید تنش و تضعیف دیپلماسی رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان