arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۷۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

كاهش 100 گرمي وزن شير 600 توماني در بازار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در حالي كه قرار بود قيمت شير كيسه‌اي 900 گرمي 600 تومان دست مصرف كننده برسد اما اخيراً در برخي نقاط شهر تهران كيسه‌هاي شير با حجم كمتر ( 800 گرم) به فروش مي‌رسد كه در حقيقت به صورت پنهاني قيمت شير را بالا برده‌ است اين در حالي است كه از دامداران شير را 50 تومان كمتر از قيمت تمام شده خريداري مي‌كنند.

به گزارش فارس، اخيراً برخي شركت‌هاي فرآوري لبني با كاهش حجم پاكت شير وانمود مي‌كنند كه همچنان به مصوبات استانداريها در تعيين قيمت شير پايبند هستند.

15 تيرماه سال جاري يارانه شير حذف و قرار شد در كميته‌هاي تصميم‌گيري كه در استانداري‌ هر استان تشكيل شد قيمت خريد شير از دامدار و قيمت مصرف‌كننده مشخص شود.

در كميته تصميم‌گيري استان تهران قرار شد شیر درجه یك با بار میكروبی 500 هزار به مبلغ 600 تومان به ازای هر كیسه نایلونی 900 گرمی در اختیار مصرف‌كنندگان تهرانی قرار گيرد.

براساس مشاهدات خبرنگار فارس اخيراً برخي شركت‌هاي توليدي اين مصوبات را رعايت نمي‌كنند.
يك كيسه شير پاكتي محصول شركت «ايساتيس» كه روي آن نوشته شده 5درصد + 800 گرم و شير كم چرب با 1.5 درصد چربي قيمت 600 تومان روي آن نوشته شده است.

طي تماس تلفني با صادقي مدير فروش اين شركت واقع در يزد در مورد دليل كاهش حجم پاكت شير، وي گفت: كيسه‌‌هاي شير اين شركت 800 گرمي و يك ليتري است مدتي است كه به قيمت 600 تومان به مصرف كننده داده مي‌شد اما از امروز دستور داديم قيمت مصرف‌كننده براي پاكت 800 گرمي 550 تومان باشد.

وي اضافه كرد:‌اگر چه قيمت روي مصرف‌كننده را 600 تومان زده بوديم اما براي مغازه دار قيمت 490 تومان مي‌داديم.

صادقي در مورد دليل اين تغيير قيمت از 600 تومان به 550 تومان گفت: شركت تصميم گرفت كه مغازه‌دار سود بيشتري نبرد.

وي اضافه كرد: شما به جاي اين صحبت‌ها به ساير مشكلات شير و دامداران و كارمندي كه سه ماه حقوق خود را نگرفته است رسيدگي كنيد.

صحبت‌هاي اين مقام مسئول در حالي مطرح مي‌شود كه قرار بود شير 900 گرمي به قيمت 600 تومان فروخته شود كه بدون دليل حجم آن 100 گرم كاهش داده‌اند.
وي افزود: شير يك ليتري هم به قيمت 720 تومان به دست مصرف‌كننده مي‌رسد.

به گزارش فارس علاوه بر موضوع كاهش حجم شير كه قيمت مصرف‌كننده را تا 50 تومان به صورت پنهان بالاتر برده است سود آنچناني مغازه‌داران و به نوعي واسطه‌هاي فروش است. در حالي كه دامداران شير توليدي را  50 تومان پايين‌تر از قيمت تمام شده مي‌فروشند اما به گفته اين مقام مسئول مغازه‌داران در هر كيسه شير 900 گرمي 110 تومان سود مي‌كنند.

تلاش خبرنگار فارس براي صحبت با مدير عامل شركت "ايساتيس" نيز به نتيجه نرسيد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
0
4
البته اگه رقیق شدنشو فاکتور بگیریم ..تو این مملکت سر مصرف کننده بیچاره کلاه میره ...مایع ظرفشویی و دستشویی هم تا حد امکان رقیق شده اند و دستمال کاغذی نیز تعداد برگه هاش کم شده ولی ازهمه مهمتر قیمتش ثابت مونده.این خیلی مهمه ..معلومه که سازمانهای بازرسی کننده کارشونو به نحو احسن انجام می دهند.آفرین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
1
3
دقیقا همان نهی که قرآن بسیار به آن سفارش کرده یعنی کم فروشی در جامعه ی ما به وضوح جا افتاده و هیچ ترسی هم از این معصیت ندارند . منتهی به خیال خود خدا را هم میخواهند دور بزنند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
0
3
انتخاب جان چرا فقط شیر را میگی؟همه محصولات لبنی روز به روز ثانیه به ثانیه آب میروند وکوچک میشوند وقیمتها بالاتر
البته این موضوع مخصوص مواد لبنی نیست همه چی مثل سس نان نوشابه تنقلات بسته بندی ووو....
دزدی در روز روشن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
0
5
این هم روش جدید جلوگیری از گران شدن محصولات است در واقع روش جلوگیری از افزایش تورم = کلاه گذاشتن سر مردم ، مختص لبنیات هم نیست ، تازه هم نیست و مدتهاست شروع شده است!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
0
براي اثبات آب دار شدن اين شير ها در شرايط مساوي و در كنار هم با اين شير و يك شير غير يارانه اي با درصد چربي مساوي ماست درست كنيد از يكي ماست به دست مي آيد و از ديگري دوغ نسبتا غليظ . ما امتحان كرديم
نظرات بینندگان