arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

اژه ای: آب بازی جرم نیست/ دیه از 90 میلیون تومان کمتر نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در نشست خبری امروز، محسنی اژه ای گفت: آب بازی جرم نیست."

 به گفته سخنگوی قوه قضائیه، کسی به خاطر آب بازی تعقیب نمی شود. اما چنانچه تحت عنوان آب بازی، کارهای خلاف شرع یا عفت و نظم عمومی مرتکب شوند، بدیهی است جامعه اسلامی ما اجازه نمی دهد."

در هفته جاری، جانشین نیروی انتظامی اعلام کرده بود تعداد دیگری از آب بازان در پارک آب و آتش تهران را پلیس دستگیر کرده است.

غلامحسین محسنی اژه ای در این باره توضیح داد: " کارهای خلاف شرع، اخلاق و نظم عمومی آن هم در ملاء عام، قابل تعقیب است و به خصوص زمانی که مشخص شود که این حرکتها یک پشتوانه بیرونی و هدایتگر خارجی دارد. ببینید کدام رسانه ها دارند این مسئله را تبلیغ می کنند."

وی درباره آب بازیهای اخیر در پارکهای تهران و سایر استانهای کشور گفت: "این جریان، آب پاشی نیست، این جریان، از بیرون هدایت می شود، برخی از افرادی که دستگیر شدند، می گویند گول خوردیم و نمی دانستیم. برخی نیز می گویند با فراخوان فلان جریان ضد انقلاب آمدیم بیرون. وظیفه نیروی انتظامی این است که برخورد کند. اگر افرادی گول خورده باشند، تکرار نمی کنند و اگر سازمان یافته باشد، دستگاه قضایی برخورد می کند. در دادستانی کل کشور نیز پرونده های موردی تشکیل نمی شود، ولی در دادسراها، قابل تعقیب است."

دیه از 90 میلیون تومان کمتر نیست

محسنی اژه ای در نشست خبری امروز در مورد اختلافات مطرح شده در مورد میزان دیه می گوید: اگر قانون اجرا شود، به نفع همه است، حتی اگر این قانون ناقص است، باید اصلاحش کنیم، ولی تا زمانی که قانون است، باید به آن مراجعه کرد.

در قانون آمده که 6 مورد برای دیه مرد مسلمان، وجود دارد. 3 مورد از این 6 مورد، موضوعیت ندارد. قوه قضائیه از خودش، مطلبی را کم و زیاد نمی کند. کمترین قیمت در شرایط موجود مربوط به شتر است . دولت و وزارت دادگستری اعلام کرد که قیمت شتر کمتر است. ما نیز گفتیم هر چه قیمت باشد، قبول است. بررسی شد و معلوم شد 100 نفر شتر، از 90 میلیون تومان کمتر نیست.

مشکلاتی در بیمه و دولت و سایر بخش ها وجود دارد. بخشی نیز مطرح شده که سنوات قبل، نوع محاسبه متفاوت بوده، فرض بگیریم سنوات قبل اشتباه محاسبه شده، ما که نمی توانیم حرف غلط و اشتباه سالهای گذشته را ادامه بدهیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
0
2
انتخاب جان حالا باز هم نظر بنده را که گفته بودم نرخ دیه به گفته بیمه مرکزی نیست و باید قوه قضائیه که رای پرداخت دیه را صادر میکند اعلام نظر قطعی کند را سانسور کن عزیزم !!! سانسور چی !!!! سانسوووورررررر چیییییی!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
0
کسی به خاطر آب بازی تعقیب نمی شود. اما چنانچه تحت عنوان آب بازی، کارهای خلاف شرع یا عفت و نظم عمومی مرتکب شوند، مثل این جمله که آزادی بیان وجود دارد ولی آزادی پس از بیان وجود ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
1
0
وااسلاما من در پارک قدم میزدم ناگهان مورد حمله گروهی از جوانان ضد انقلاب که از آمریکا حمایت می شدند شدم که با تفنگ آبپاش به جان هم افتاده بودند ومتاسفانه در این حادثه مقداری از لباس من خیس شد خدایا کجایی اسلام به خطر افتاد مقداری از موی دختران به بیرون افتاد عده ای از جوانان خنده بر لب داشتند گریه نمیکردند عدل علی خدشه دارشد.خداوندا باران رحمتت را برزمین نبار شاید تورا هم به جرم اینکه از امریکا وعربستان پول گرفته باشی بر روی مردم اب میپاشی بازداشتت کنند من از مسولین قضایی این سوال را دارم آببازی کردن چه گناه کبیره ای است که از حمایت آمریکا واسرائیل هم برخوردار باشه کجای این عمل جرم است خیس کردن لباس دیگران جرم است؟ چرا گناه خودتان را به جان مردم می اندازید که مردم شاکی هستند چه کسی به غیر عده ای که اکفار طالبانیسم دارند از شادی جوانان بدشان می آید؟
نیا باران
زمین جای قشنگی نیست
من از جنس زمینم و خوب می دانم
که گل در عقد زنبور است
اما یک طرف سودای بلبل، یک طرف بال و پر پروانه را هم دوست می دارد
نیا باران پشیمان می شوی از آمدن
زمین جای قشنگی نیست

من از جنس زمینم خوب می دانم
که اینجا جمعه بازار است
و مردم عشق را در بسته های زرد کوچک نسیه می دادند
در اینجا قدر مردم را به جو اندازه می گیرند
در این جا شعر حافظ را به فال کولیان در به در اندازه می گیرند
نیا باران زمین جای قشنگی نیست
نیا باران
نیا بارن
من سخن گزافه ای نگفتم واقعیات را بیان کردم لطفا سانسور نکن ونظر من را پخش کن
نظرات بینندگان