arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

حواشی سومین دادگاه دیکتاتور سابق مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سومین جلسه از محاکمه حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر در حالی در ساختمان آکادمی پلیس در قاهره برگزار شد که ده وکیل کویتی که برای دفاع از مبارک خود را به قاهره رسانده بودند، اجازه ورود به دادگاه را پیدا نکردند.

به گزارش انتخاب به نقل از تابناک، بررسي جنايات نيروهاي پليس در ايام انقلاب مردمي در مصر يكي از محورهاي اصلي در دادگاه امروز مبارك بود. در دادگاه امروز، علاوه بر دیکتاتور مخلوع مصر، پسرانش «علاء» و «جمال» مبارک و وزیر داخلی‌اش «حبیب العادلی» به همراه 6 نفر از معاونان سابق بلندپایه وزارت داخلی حضور داشتند.

دادگاه محاکمه امروز مبارک که ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی تشکیل شده بود با حضور سه تن از شاهدانی که در هنگام اعتراضات مردم مصر در اتاق جنگ وزارت کشور حضور داشتند، ادامه یافت. این شاهدان برای اینکه از اظهارات ضد و نقیض خودداری کنند در اتاق های جداگانه حضور داشتند.
 
بنابر این گزارش، همزمان با تشکیل جلسه دادگاه، در بیرون از آکادمی پلیس درگیری های نسبتا شدیدی بین نیروهای مخالف حسنی مبارک به وجود آمد که در این درگیری ها تعدادی و از جمله یک زن مجروح و تعدادی هم دستگیر شدند.

همچنین در دادگاه امروز زمانی که برخی از وکلای مبارک عکس وی را در دادگاه بر روی دست گرفته بودند، واکنش برخی از حضار را به همراه داشت، به گونه ای که آنان نیز عکس های مبارک را در دادگاه به آتش کشاندند. البته هنگام بالا بردن عکس مبارک در دادگاه قاضی دادگاه مخالفتی با این کار انجام نداد.

یکی از اتفاقات جالب در این دادگاه این بود که یکی از وکلای شهدای انقلاب مصر در مصاحبه با تلویزیون مصر از مقامات دادگاه درخواست کرد که زمینه حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برای شهادت درباره قرارداد گاز مصر و رژیم صهیونیستی فراهم کند، موضوعی که اگر چه طرح آن جالب بود اما تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد.
نظرات بینندگان