arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

ديوان محاسبات خبر داد: تخلفات دولت در برداشت از يارانه برق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فني و حسابرسي امور اقتصادي و زيربنايي ديوان محاسبات از تخلفات دولت در برداشت از يارانه برق و اختصاص به هدفمندي يارانه ها و نيز پرداخت بودجه به سازمان تربيت بدني در سه ماهه نخست سال جاري خبر داد.

عبدا... صفايي نسب معاون فني و حسابرسي امور اقتصادي و زيربنايي ديوان محاسبات کل کشور با اشاره به گزارش ارايه شده از سوي اين ديوان در خصوص عملکرد سه ماهه دولت در اجراي قانون بودجه 90 ، اظهار داشت: بسياري از موارد قانون بودجه 90 تاکنون ابلاغ نشده و تخصيص پيدا نکرده است، هم بخشهاي هزينه اي، هم تملک دارايي و هم سرمايه گذاري، چرا که قانون بودجه در ارديبهشت ماه ابلاغ شده است.

وي گفت: اقدام دولت در برداشت از رديف يارانه اي که براي برق در نظر گرفته شده بود و اختصاص آن به هدفمندسازي يارانه ها، غيرقانوني است، در حالي که در آن رديف اعتباري به آن ميزان برداشتي، اعتبار وجود نداشت و کمتر از آن ميزان بود.

معاون ديوان محاسبات کل کشور همچنين متذکر شد: طبق قانون بايد وزير نفت سه ماه به سه ماه وضعيت سرمايه گذاري در ميادين نفتي و گازي را به مجلس و ديوان محاسبات گزارش مي داد، اما تاکنون اين گزارش ارايه نشده و ما اين موارد را به عنوان تخلف مطرح کرده ايم.

عبدا... صفايي نسب اضافه کرد: زماني که سازمان تربيت بدني در دي ماه ادغام شد، از آن زمان ديگر نهادي به عنوان «سازمان تربيت بدني» وجود نداشت و در سه ماهه نخست سال 90 هر بودجه اي که به اين سازمان اختصاص داده شده، خلاف است.
نظرات بینندگان