arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶

رهبر کره شمالی به شی جینپینگ تبریک گفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند، رهبر این کشور یک پیام تبریک نادری به رئیس‌جمهور چین ارسال کرده و در آن برای وی آرزوی موفقیت‌های بزرگ را در وظایف آتی‌اش به عنوان رهبر کشور چین کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پیام دوستانه از جانب کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که به ندرت پیام‌های شخصی منتشر می‌کند، پس از آن مطرح شد که کنگره حزب کمونیست چین در پایان جلسه بسیار مهم خود شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین را برای دومین دور پنج ساله برای رهبری این حزب انتخاب کرد.

کیم جونگ اون در این پیام خطاب به شی جینپینگ گفت: ما باور داریم که روابط میان این دو کشور در راستای منافع مردمان چین و کره شمالی توسعه می‌یابد. مردم چین در مسیر ایجاد سوسیالیسم با مؤلفه‌های چینی در دوره‌ای جدید تحت رهبری شی جینپینگ قدم برداشتند.

چین و کره شمالی اغلب مکاتبه‌های دیپلماتیک و نامه‌های تشریفاتی در مناسبت‌های سیاسی برای یکدیگر ارسال می‌کنند اما ارسال پیام‌های شخصی از سوی هر دو رهبر به ندرت صورت گرفته است.

این پیام همزمان با آن مطرح شد که جامعه بین‌الملل از چین خواسته تا اقدامات بیشتری برای مهار آزمایشات اتمی و موشکی کره شمالی که باعث تشدید تنش‌های جهانی شده، انجام دهد.

نظرات بینندگان