arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

فرار مديرعامل كلاهبردار با ثروت ميلياردي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل چرب‌زبان به بهانه سرمايه‌گذاري در واردات خودروهاي خارجي با ثروت ميلياردي فراري شد.

زنان و مردان تهراني براحتي فريب ظاهر شيك اين تبهكار قديمي و شركتش را خوردند و دست به سرمايه‌گذاري‌هاي 100ميليوني در شركت وي زدند.از اواخر سال 89 تعدادی از زنان و مردان تهرانی با مراجعه به دادسراها و اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران شکایت‌هایی مشابه را درباره کلاهبرداری میلیونی در واردات خودروهای خارجی پیش‌روی تیم پلیسی و قضایی قرار دادند.

وقتی همه پرونده‌ها در اختیار بازپرس مقدسی در شعبه 6 دادسرای رسالت قرار گرفت تیمی از اداره 14 پلیس آگاهی وارد عمل شد. در ابتدا و با تحقیقات اولیه از مالباختگان معلوم شد مردی 55 ساله به نام «مجتبی» از سال 86 با تاسیس دفتری در خیابان شهید بهشتی تهران، اجاره طبقه بالای یک ساختمان تجاری و انتشار آگهی‌های زیادی در روزنامه‌های مختلف مدعی خرید و فروش خودروهای خارجی با سودهای باورنکردنی برای طعمه‌هایش می‌شده است.

وی پس از مراجعه فریب‌خوردگان که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در واردات خودروهای خارجی بودند با چرب‌زبانی اعلام می‌کرد با اغلب نمایشگاه‌داران تهران ارتباطی دوستانه‌ دارد و اطلاعات و دوستان خوبی نیز در واردات خودرو در داخل و خارج از کشور داشته و در صورت تامین سرمایه می‌تواند خودروهای خارجی را با ارزشی به مراتب کمتر از قیمت بازار، وارد کشور کند و از این راه سود بسیار خوبی را به علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این باره برگرداند.

برخی زنان و مردان با سرمایه‌گذاری کلان و میلیونی و واردات خودرو به صورت تعداد، در طول چند سال به این مرد اعتماد کرده و هر بار نیز با اعتماد بیشتر، ارزش سرمایه‌گذاری خود را نیز افزایش می‌دادند.

در ادامه و در اواخر سال 89 مجتبی با اظهارات فریبکارانه و وسوسه‌انگیز پرداخت پول‌های بیشتری را به طعمه‌های پر و پاقرص خود برای یک کار استثنایی و پرسود‌تر پیشنهاد کرده که از همان موقع و به یکباره بدون اینکه موضوع را به کارمندان خود اطلاع دهد دیگر به شرکت مراجعه نکرده است. با غیبت مدیر‌عامل، کسانی که اقدام به سرمایه‌گذاری کرده بودند به شک افتاده و با برگشت خوردن چک‌های برخی از آنان و فرار مجتبی معلوم شد وی قصد کلاهبرداری از آنان را داشته است.

تحقیقات پلیسی نشان داد در این دفتر شیک و تمیز، تعدادی کارمند مرتب نیز معمولا پاسخگوی مراجعان بودند و با توجه به اظهارت مالباختگان و نقش این کارمندان، احتمال همدستی آنان با مجتبی وجود داشت؛ از طرفی دیگر کارمندان شرکت بعد از اینکه مجتبی فراری شد از انگیزه و اقدام کلاهبردارانه رئیس اطلاع یافتند که با پاسخگو نبودن رئیس به تماس‌های و مواجه شدن با عدم دریافت حقوق چند ماهه، خود نیز بر سر کارشان حاضر نشده بودند.

با اطلاعات به دست آمده از مالباختگان، تعدادی از کارمندان شرکت دستگیر شدند اما با تحقیق از آنان مدارک مستندی مبنی بر دخالت آنان در کلاهبرداری‌ها به دست نیامد و همگی آزاد شدند.

کارآگاهان پی بردند مجتبی علاوه‌بر به جیب زدن پول زیادی که سرمایه‌گذاران به صورت نقد در وجه شرکت واریز کرده بودند؛ در آخرین اقدامات خود، چک‌های میلیونی کسانی را که به عنوان سرمایه‌گذاری به شرکت تحویل داده بودند با بهانه‌ها و دلایل مختلف در بازار خرج کرده و آنان با برگشت زدن چک‌ها حکم بازداشت برخی از مالباختگان را گرفته بودند.

تیم تحقیق با بررسی‌های تخصصی‌تر در حالی‌که ارزش کلاهبرداری این مرد به میلیاردها تومان رسیده بود پی‌برد وی قاچاقچی اسلحه نیز بوده است. سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جرائم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به میزان کلاهبرداری مجتبی و متواری بودن وی، بازپرس مقدری با درخواست انتشار بدون پوشش عکس وی از کسانی ‌که اطلاعاتی از مخفیگاه وی دارند خواست با شماره 51055514 تماس بگیرند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
3
هه هه. فکر کردید این آدم ایران میمونه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
0
عکس با پوشش نذاشتین چه برسه بدون پوشش
نظرات بینندگان