arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

امشب و از ساعت 21 ؛ ايران چشم انتظار دومين 3 امتياز آسيايي کي روش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تيم ملي فوتبال ايران در دومين ديدار مرحله اول گروهي رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل امروز به مصاف قطر مي رود.

در ادامه مرحله اول گروهي مسابقه هاي مقدماتي جام جهاني در منطقه آسيا و از هفته دوم اين رقابتها امروز 10 ديدار از گروه هاي پنجگانه برگزار مي شود.
در يکي از ديدارهاي حساس امروز و از گروه 5 تيم هاي ملي ايران و قطر در دوحه به مصاف هم مي روند.دو تيم در حالي از ساعت 21 (به وقت ايران) در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برابر هم قرار مي گيرند که ايران پس از پيروزي روحيه بخش و شيرين خانگي مقابل اندونزي در دومين ديدار نيز در انديشه دومين 3 امتياز به سر مي برد. در آن سو قطري ها نيز پس از توقف برابر بحرين در منامه به دنبال نخستين پيروزي خود در راه جام جهاني 2014 هستند.
*در انديشه دوازدهمين پيروزي
ايران و قطر امشب براي هفدهمين بار در تاريخ رو در روي يکديگر قرار مي گيرند. با نگاهي به آمار مي توان به برتري ايران مقابل قطر در همان نگاه اول پي برد. 11 پيروزي، 3 شکست و 2 تساوي نشان دهنده برتري تيم ملي کشورمان مقابل قطر است.
*پنجمين رويارويي در راه جام جهاني
هرچند چهار ديدار گذشته ايران با 3 پيروزي عملکرد بهتري را به ثبت رسانده، اما در مقابل تک باختي که در کارنامه رويارويي 2 تيم در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني به ثبت رسيده را به سختي مي توان فراموش کرد.
ايران در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 1998 فرانسه در حالي در هفته آخر مرحله گروهي مقابل قطر قرار گرفت که با يک تساوي هم صعود به جام جهاني را جشن مي گرفت، اما ملي پوشان ايران در يک بازي انتقادآميز و ضعيف به سرمربيگري محمد مايلي کهن، بازي را در خانه حريف با نتيجه 2 بر صفر واگذار کردند تا ضمن برکناري سرمربي تيم ملي، صعود به جام جهاني فرانسه نيز از مسيري دشوار ( ژاپن و سپس استراليا ) ممکن شود.
يادآوري چنين خاطره تلخي مي تواند تلنگري جدي براي شاگردان کي روش باشد تا غرور ناشي از پيروزي برابر اندونزي نتواند سدي محکم براي رسيدن به دومين پيروزي باشد. از سوي ديگر 6 امتياز ناشي از 2 پيروزي مقابل قطر در راه رسيدن به جام جهاني 2006 آلمان، کمک شاياني به تيم ملي ايران کرد.
*قطر با سرمربي برزيلي
عمر حضور لازاروني، سرمربي برزيلي تيم ملي قطر روي نيمکت هدايت اين کشور هنوز به يک ماه نرسيده است. با توافق صورت گرفته با ميلوان راجاوچ صربستاني، سرمربي سابق تيم ملي قطر و قطع همکاري با اين مربي صربستاني، براي مرحله جديد مسابقه هاي مقدماتي و از گزينه هاي سرمربيگري تيم ملي عراق جام جهاني 2014 لازاروني، سرمربي برزيلي باشگاه القطر به عنوان سرمربي جديد قطر انتخاب شد.
پس از شکست قطر برابر ويتنام در بازي برگشت مرحله دوم پلي آف مقدماتي جام جهاني در هانوي، قطري ها تصميم به عدم همکاري با راجاوچ گرفتند. اين در حالي بود که با اين شکست هم قطر به مرحله گروهي صعود کرد.
قطر با سرمربي جديد در نخستين ديدارهايش طي 2 بازي دوستانه به مصاف عراق و امارات رفت و مقابل هر 2 تيم نيز شکست خورد.
اين تيم در هفته اول مرحله گروهي مقدماتي جام جهاني 2014 نيز مقابل بحرين به تساوي رسيد تا در همين گام نخست 2 شکست و يک تساوي در کارنامه لازاروني به ثبت برسد.
* تيمهاي چهارم و هشتم آسيا رو در روي هم
جديدترين رده بندي تيمهاي ملي دنيا در حالي اعلام شد که تيم ايران با 559 امتياز و يک پله صعود، در رده 53 جهان ايستاد، اما در آسيا همچنان پس از تيم هاي ژاپن، استراليا و کره جنوبي در مکان چهارم قرار گرفت. ايران در رده بندي قبلي 561 امتياز داشت و در رده 54 ايستاده بود.در اين رده بندي قطر با 364 امتياز در رده 88 تيم هاي ملي جهان ايستاد تا 2 تيم 35 پله در جهان و 4 پله در آسيا از يکديگر فاصله داشته باشند.
*تيم ملي 6 امتيازي مي شود؟
شاگردان کي روش امشب براي کسب دومين پيروزي در حالي به مصاف قطر مي روند که جمعه گذشته با گل هاي نکونام ( 2 گل) و تيموريان اولين برد خود را در حضور 80 هزار تماشاگر برابر اندونزي جشن گرفتند. تنها مصدوم ايران، قاسم حدادي فر است و محرومي در اردوي تيم ملي وجود ندارد. مردان کي روش در صورت پيروزي در بازي امشب ضمن تداوم صدرنشيني مي توانند به صعود به مرحله بعدي رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2014 بيش از پيش اميدوار شوند. از همين گروه امروز تيم ملي اندونزي از ساعت 16/30 ميزبان بحرين است.
جدول رده بندي گروه پنجم رقابت ها بدين شرح است
1 -ايران 3 امتياز
2 -قطر يک امتياز
3 -بحرين يک امتياز
4 -اندونزي بدون امتياز
برنامه ساير ديدارهاي امروز در چهار گروه ديگر بدين شرح است
گروه اول:
سنگاپور - عراق / اردن - چين
گروه دوم:
کويت - کره جنوبي / لبنان -امارات
گروه سوم:
کره شمالي - تاجيکستان / ازبکستان - ژاپن
گروه چهارم:
تايلند - عمان / عربستان - استراليا
نظرات بینندگان