arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶

کرایه اتوبوس تا مرز مهران ۷۶ هزار تومان

رئیس اتحادیه شرکت های مسافربری کشور به نرخ اتوبوس ها در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: نرخ اتوبوس در حال حاضر برای مرز مهران ۳۸ هزار تومان است و زمانی که یک سر خالی می شود این نرخ ۷۶ هزار تومان می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اتحادیه شرکت های مسافربری کشور به نرخ اتوبوس ها در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: نرخ اتوبوس در حال حاضر برای مرز مهران ۳۸ هزار تومان است و زمانی که یک سر خالی می شود این نرخ ۷۶ هزار تومان می شود.

برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت و گو با موضوع ساز و کار حمل و نقل و اتوبوسهای بین شهری برای مسافران اربعین و با حضور احمدرضا عامری رئیس اتحادیه شرکت های مسافربری کشور و حمیدرضا گودرزی سخنگوی ستاد اربعین و مسئول ستاد اربعین استان تهران به روی آنتن رفت.

احمدرضا عامری در خصوص گران شدن هزینه بلیط های اتوبوس در زمان اربعین گفت: اتوبوس ها در مسیرهایی که برای اربعین امام حسین (ع) به سمت مرزها می روند، یک سر خالی هستند یعنی اتوبوس ها که قرار است از نهم آبان به سمت مقصد حرکت کنند بعد از تخلیه مسافر در سر مرزها به صورت خالی بر می گردند.

وی با اشاره به حجم ترافیک در مسیرهای منتهی به مرزهای عراق در ایام اربعین بیان داشت: اگر به عکس های هوایی که از ترافیک های این مسیر ها گرفته شده دقت کنید، بعضا اتوبوس ها را به صورت قطار در جاده های غرب کشور در این ایام می بینید. در زمان اربعین حجم تردد بیش از زمان های عادی است.

رئیس اتحادیه شرکت های مسافربری کشور به نرخ اتوبوس ها در ایام اربعین اشاره کرد و عنوان داشت: نرخ اتوبوس در حال حاضر برای مرز مهران ۳۸ هزار تومان است و زمانی که یک سر خالی می شود این نرخ ۷۶ هزار تومان می شود و فکر نمی کنم در هزینه سفر اربعین کمترین و ارزان ترین مسئله، نرخ اتوبوس ها است.

وی با رد گرانی پک های میان وعده و یا صبحانه در اتوبوس ها به زائران اظهار داشت: قیمت پک ها که به مسافران ارائه می شود بر روی بلیط است و با قیمت ۲۵۰۰ تومان ارائه می شود و جمعا هزینه بلیط زائران ۳۸ هزار تومان است.

در ادامه حمیدرضا گودرزی با اعلام اینکه مرز خسروی در استان کرمانشاه اضافه شده است، گفت: اکثر استقبال زائرین در سال های گذشته از مرز مهران بوده است و تلاش همه دوستان در ستاد مرکزی اربعین و وزیر کشور و نیروی انتظامی بر این است که از سه مرز دیگر به اضافه مرز خسروی بتوانیم ترافیک را در مرز مهران کم کنیم.

وی متذکر شد: البته با اضافه شدن مرز خسروی بدین معنا نیست که همه می توانند از این مرز عبور کنند بلکه شهرهای محدودی می توانند از این مرز خارج شوند.

مسئول ستاد اربعین استان تهران با اشاره به تمهیداتی که برای خروج زائران دیده شده است، گفت: سازمان حمل و نقل جاده ای برنامه ریزی مدونی را کرده است و حدود ۱۰هزار اتوبوس به سمت مرزها حرکت خواهند کرد.

وی با تاکید براینکه به علت حجم ترافیک اکثر اتوبوس ها یک سر خالی به مرزها می روند و بر می گردند، اظهار داشت: در مرزها به حدی ترافیک وجود دارد که رانندگان برایشان به صرفه نیست که در زمان برگشت مسافرگیری کنند و خالی بر می گردند.

گودرزی متذکر شد: تمام تلاش ما در ستاد مرکزی این است که به زائران عرض کنیم طوری برنامه ریزی کنند که به مشکل برنخورند. با توجه به فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر اینکه فضیلت روزهای قبل از اربعین و زیارت امام حسین (ع) همانند فضیلت روز اربعین است، ولیکن اکثر زائران دو روز قبل از اربعین به کربلا می روند و تا دو روز بعد از اربعین در کربلا هستند و این ازدیاد جمعیت در اکثر زمینه مشکل آفرین است.

وی به سامانه سماح اشاره کرد و گفت: سامانه سماح در حال ثبت نام است و حدود ۲۵ هزار تومان بابت بیمه و خدمات سرپایی دریافت می کند و همچنین مبلغ ۴۰ دلار که در این سامانه به ریال گرفته می شود و کار را برای زائران آسان کرده اند.
مسئول ستاد اربعین استان تهران افزود: در این سامانه مشخص است که زائر از کدام مرز می رود. مرز استان تهران مهران است ولی بخاطر ترافیک در ستاد مرکزی برنامه ریزی شده که ا ز دو مرز شلمچه و چزابه هم می توانند استفاده کنند.
وی به اتباع خارجی اشاره کرد و بیان داشت: اتباع خارجی نیز که دارای مجوزهای قانونی هستند می توانند در سامانه سماح ثبت نام نمایند و مرز خروجی آنها شلمچه است.

نظرات بینندگان