arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

پس از خاتون نوبت نهروانی ها است/احتمال تاسیس شبکه خبری جریان انحرافی در تاجیکستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه کیهان نوشت:


برخی منابع احتمال می دهند یکی از دستور کارهای مذاکرات مشایی در تاجیکستان راه اندازی یک شبکه خصوصی با نام «نوروز» باشد که قرار است از مبدائی غیر از ایران سیاست های رسانه ای جریان انحرافی را پی گیری کند.

روسای جمهوری ایران، تاجیکستان و افغانستان در سال 2006 درباره تاسیس شبکه تلویزیونی فارسی زبانان موسوم به نوروز در شهر دوشنبه، توافق کردند ولی تاکنون به دلایل مختلف این شبکه راه اندازی نشده اما احتمال می رود که به زودی این اتفاق بیفتد.

شاید یکی از مهمترین دلایل عدم راه اندازی این شبکه، نحوه عجیب تاسیس آن باشد که بدون حضور رسمی رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با حضور نمایندگان قوه مجریه در حال انجام است.

علی اصغر شعردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و از دوستان نزدیک اسفندیار رحیم مشایی، از جمله بانیان راه اندازی این شبکه است که سال گذشته نیز با انجام هماهنگی های مختلف، رییس دفتر رییس جمهور را برای رایزنی درباره تاسیس این شبکه به دوشنبه دعوت کرد.

مشایی در آن سفر اعلام کرد که:«تمامی تجهیزات فنی تلویزیون مشترک کشورهای فارسی زبان در ایران آماده شده است و بزودی به تاجیکستان ارسال می شود تا در زمانی نزدیک به راه افتد».

البته چند ماه بعد، شعردوست در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در شهر دوشنبه اعلام کرد تجهیزات لازم برای راه اندازی این شبکه و نصب آنها در ساختمان تلویزیون شهر دوشنبه از آلمان خریداری شده است!

با بررسی اسناد راه اندازی این تلویزیون نیز مشخص می شود که ریاست طرف ایرانی در این تلویزیون برعهده شعردوست است و حتی چنانچه مدت ماموریت وی به عنوان سفیر در تاجیکستان به پایان برسد، همچنان به عنوان مدیر بخش خصوصی ایران، سمت مدیریت طرف کشورمان را در این تلویزیون خصوصی برعهده خواهد داشت.

با این حال به نظر می رسد علاقه ویژه برخی مسئولان دولتی به راه اندازی یک شبکه فارسی زبان بدون نظارت های موجود در داخل کشور، از جمله موضوعاتی است که هنوز هم به طور جدی پیگیری می شود و شاید این موضوع را بتوان از مهمترین دلایل سفر مشایی به تاجیکستان دانست.

 

افشای گام جدید جریان انحرافی توسط کیهان/ پس از خاتون نوبت به نهروانی ها است    

روزنامه کیهان در خبری با عنوان«نهروانی ها شناسنامه خود را منتشر می کنند !» نوشت:  

جریان انحرافی که برپایه اخبار موثق علاوه بر ویژه نامه «خاتون» چند ویژه نامه دیگر را نیز با همان حال و هوای انحرافی و زیر سؤال بردن آموزه های اسلامی و انقلابی در دست تهیه داشت، اخیرا دومین ویژه نامه از همین دست را با عنوان «نهروانی ها»! برای چاپ و انتشار آماده کرده است. 

در کادر مربوط به شناسنامه این ویژه نامه آمده است؛ 

صاحب امتیاز: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

سرپرست: علی اکبر جوانفکر 

مشاور و ناظر: غلامحسین اسلامی فرد 

سردبیر: حسن قاسمی 

...گروه مشاوران(به ترتیب حروف الفبا): 

فرید اجلالی ،اصغر بالسینی،محمدجعفر بهداد،حنیف حسین ستاریان، بهمن شریف زاده 

انتشار ویژه نامه خاتون، با استقبال و ذوق ز دگی فراوان محافل خارجی روبرو شده بود. این محافل و رسانه های وابسته به آنها، نظیر رادیو فردا، رادیو آمریکا، بی بی سی و تلویزیون های ماهواره ای فارسی زبان لس آنجلس، آن بخش از ویژه نامه خاتون را که در آن، حجاب چادر زیر سؤال رفته است، مورد توجه و استقبال بیشتری قرار داده بودند. 

گفتنی است حلقه انحرافی به وضوح می داند و در جلسات خصوصی خود نیز بر این نکته تأکید ورزیده است. امید و انتظاری ندارد که اینگونه اقدامات هنجارشکنانه بتواند در تضعیف باورهای اسلامی- انقلابی مردم ایران کمترین تأثیری داشته باشد، بلکه اهداف خود را از انتشار ویژه نامه های مزبور در سه محور زیر تعریف کرده است. 

1- اعلام حضور و موجودیت...2- ارسال این پیام برای دشمنان بیرونی ...3- تبدیل شدن به یک قطب و محور برای حضور سایر جریانات ضد انقلاب... 

همچنین انتخاب نام «نهروانی»ها یادآور شگرد معروف عمرسعد است که صبح عاشورا با فریاد «ای سپاهیان خدا»! لشگر خود را به میدان جنگ با امام حسین(ع) فرستاد! 
نظرات بینندگان