arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶

تیلرسون به فرمانده ارتش میانمار: نگران خشونت در روهینگیا هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان گفت‌وگو با رئیس ارتش میانمار نگرانی خود را بابت ظلم و خشونت گزارش شده علیه مسلمانان روهینجایی در راخین میانمار ابراز داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به "مین آنگ هلیانگ"، رئیس ارتش میانمار تاکید کرد تا از دولت این کشور در پایان دادن به خشونت‌ها و اجازه بازگشت مسلمانان روهنیجایی به کشورشان که اکنون به حالت فرار در بنگلادش به سر می‌برند، حمایت کند.

بیش از 600 هزار مسلمان روهینجایی از راخین، میانمار فرار کرده‌اند و اکثرا در بنگلادش هستند. این افراد از آغاز عملیات 25 اوت سال جاری میلادی ارتش میانمار در راخین فرار کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا رسما اعلام کرده که سرکوب علیه مسلمانان روهینجایی یک پاکسازی قومیتی است.

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی خود با رئیس ارتش میانمار به ارتش این کشور تاکید کرد تا کمک‌های بشردوستانه برای مردم بی خانمان را تسریع بخشیده، اجازه دسترسی رسانه‌ها را به مناطق سرکوب شده را بدهند و با تحقیقات سازمان ملل برای بررسی اتهامات نقض حقوق بشر در راخین همکاری کنند.

فشارها برای یک واکنش قاطع از سوی آمریکا برای رسیدگی به مساله مسلمانان روهینجایی پیش از سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به منطقه آسیا در ماه آتی میلادی شدت گرفته است. وی قرار است برای شرکت در نشست کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا به مانیل، فیلیپین برود.

نظرات بینندگان