arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶

انگلیس: کره شمالی عامل حمله سایبری واناکرای بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت انگلیس امروز جمعه اعلام کرد: بر این باور است که کره شمالی در حمله سایبری مه سال جاری میلادی که باعث اختلال در سرویس‌های دولتی و تجاری سراسر جهان شامل سرویس ملی درمان در این کشور شد دست داشته است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، بن والاس، وزیر امنیت انگلیس گفت: لندن بر این باور است که حمله سایبری توسط بدافزار موسوم به wannacry از جانب یک کشور خارجی صورت گرفته است.

انگلیس: کره شمالی عامل حمله سایبری واناکرای بود

وی ادامه داد: کره شمالی کشوری است که ما باور داریم در این حمله سطح جهانی دست داشته است؛ حمله سایبری که سرویس‌های دولتی و تجاری سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.

این مقام مسوول دولت لندن، گفت: ما مطمئنیم که کره شمالی در این حمله سایبری کاملا دست داشته است.

در پی این حمله سایبری توسط بدافزار اعلام شده بیش از 300 هزار کامپیوتر در 150 کشور ظرف چند روز مورد حمله قرار گرفته و قربانی پرداخت‌هایی از 300 دلار به بالا شدند تا بار دیگر بتوانند به نرم‌افزارها و سیستم‌های خود دست پیدا کنند.

محققان امنیت فضای مجازی بلافاصله مشخص کردند که این حمله سایبری ارتباطی با کره شمالی دارد. در پی این حمله سایبری بیش از یک سوم از کامپیوترهای سرویس ملی بهداشت انگلیس مورد هجوم قرار گرفت و 19 هزار سند نیز آلوده شد.

دفتر حسابررسی ملی انگلیس در گزارش امروز خود آورده است: حمله صورت گرفته توسط این بدافزار آنقدر پیچیده نبود و می‌شد با استفاده از راهکارهای امنیتی فضای مجازی از جانب سرویس ملی بهداشت انگلیس با آن مقابله کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: سازمان سرویس ملی بهداشت انگلیس هیچ باجی را در این باره به این بدافزار پرداخت نکرده است.

وزیر امنیت دولت انگلیس همچنین گفت لندن باید اقدامات خود را برای تقویت امنیت فضای سایبری دو چندان کند و ادامه داد: این درس خوبی برای همگی ما بود تا بفهمیم باید امنیت شبکه‌های فضای مجازی را تقویت کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان