arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

ترکیه؛ موفق ترین کشور در زمینه ی گردشگری در خاورمیانه

در شرايطي كه كشور تركيه در بين كشورهاي منطقه خاورميانه بالاترين ميزان رشد درآمدهاي حاصل از صنعت گردشگري را در سال ‌‌٢٠١٠ تجربه كرده و در ماه جولاي ميزبان نزديك به پنج ميليون گردشگر بوده، روز گذشته وزير فرهنگ و گردشگري اين كشور از ميزباني تركيه از بيش از ‌٣٠ ميليون گردشگر تا پايان سال جاري ميلادي خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تركيه تا پايان سال جاري ميلادي ميزبان بيش از ‌٣٠ ميليون گردشگر خواهد بود.

به گزارش ايسنا، در شرايطي كه كشور تركيه در بين كشورهاي منطقه خاورميانه بالاترين ميزان رشد درآمدهاي حاصل از صنعت گردشگري را در سال ‌‌٢٠١٠ تجربه كرده و در ماه جولاي ميزبان نزديك به پنج ميليون گردشگر بوده، روز گذشته وزير فرهنگ و گردشگري اين كشور از ميزباني تركيه از بيش از ‌٣٠ ميليون گردشگر تا پايان سال جاري ميلادي خبر داد.

به گزارش زمان، تركيه در سال‌هاي اخير و براساس آمارهاي سازمان جهاني جهانگردي يكي از موفقترين كشورهاي جهان در جذب گردشگر بوده و پيش‌بيني مي‌شود در سال‌هاي آتي به يكي از سه مقصد برتر گردشگري جهان تبديل شود.

اين در حالي است كه تعداد گردشگران تركيه در شش ماهه نخست امسال در مقايسه با زمان مشابه در سال ‌‌٢٠١٠، ‌‌12.5 درصد رشد داشته و اين كشور در ماه ژوئن نيز ميزبان چهار ميليون و ‌‌٢٨٠ هزار گردشگر، رشد هشت درصدي گردشگرانش در مقايسه با زمان مشابه در سال ‌‌٢٠١٠ تجربه كرده است.

تركيه در سال‌هاي اخير يكي از موفق ترين كشورهاي جهان در جذب گردشگر تبديل شده كه حاصل آن رشد چشمگير درآمدهاي اين كشور از محل صنعت گردشگري بوده كه علت اصلي آن ثبات اقتصادي و سياسي، سرمايه‌گذاري خارجي و هزينه پايين اقامت در تركيه است.

اكنون بخش اعظم گردشگران تركيه از كشورهاي «آلمان»، «روسيه»، «انگليس» و «ايران» بوده و مابقي نيز از كشورهاي «بلغارستان»، «هلند»، «گرجستان»، «فرانسه»، «سوريه» و «ايتاليا» هستند، اين در حالي است كه مقصد ‌‌٣٤ درصد گردشگران تركيه منطقه گردشگري مديترانه‌اي «آنتاليا» بوده است.

مقامات صنعت گردشگري تركيه همچنين از رشد چشمگير گردشگران اين كشور از كشورهاي منطقه خاورميانه خبر داده‌اند كه حاصل آن سفر يك ميليون و ‌‌٦٥٠ هزار گردشگر ايراني، ‌‌٧٥٠ هزار گردشگر سوري و ‌‌١١٣ هزار گردشگر لبناني به تركيه بوده است.

البته سال گذشته براي صنعت گردشگري تركيه سال خوبي بود، اين در حالي است كه تركيه تنها كشور جهان در سال ‌‌٢٠٠٩ بود كه با وجود وقوع بحران جهاني اقتصادي و شيوع آنفلوآنزا، همچنان شاهد افزايش تعداد گردشگرانش بوده است؛ هرچند كه در سال گذشته، مدت‌زمان اقامت گردشگران نسبت به سال‌هاي قبل، كاهش يافت.

از سوي ديگر، براساس تحقيقي كه از سوي آژانس‌هاي مسافرتي كشور انگليس انجام شده و نتايج آن در روزنامه‌ صباح تركيه به چاپ رسيده است، تركيه يكي از ‌‌١٠ مقصد ارزان گردشگري جهان است و به‌دليل نرخ مبادله‌ ارز بين پوند انگليس و لير تركيه، ارزان‌ترين مقصد گردشگري براي گردشگران انگليسي است.

از سال گذشته تاكنون نيز بدليل هزينه‌ پايين گردشگري سلامت در تركيه، تعداد زيادي از گردشگران آمريكايي، اين كشور را به‌عنوان مكاني براي گذراندن تعطيلات و افزايش سلامت روحي و جسمي خود انتخاب كرده‌اند.

تركيه سالانه ميزبان نزديك به ‌‌٤٠ هزار گردشگر سلامت است و اين امر، درآمدي را حدود ‌‌١٥٠ ميليون دلار براي اقتصاد تركيه همراه دارد. گردشگران آمريكايي پس از گردشگران عرب، بيش‌ترين پول را در تركيه خرج مي‌كنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
siroos
|
Denmark
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
0
حالا شما سال دیگر هم به این مهضوع بپرداز میبینی که این آمار چند درصد کاهش پیدا میکند سال بعد شاید به نصف هم برسد ترکیه امسال خراب کرد
نظرات بینندگان