arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

نیکی هیلی: اجازه تملک ایران بر سوریه را نمی‌دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد جمعه شب در گفت وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» ضمن طرح اتهام‌های تایید نشده برضد دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، گفت: اجازه تملک ایران بر این کشور را نمی‌دهیم.

وی مدعی شد: کار ما در سوریه تمام نشده است . این بدین معنی نیست که می‌خواهیم اسد را بیرون کنیم، ولی اجازه استفاده از تسلیحات شیمیایی را هم نمی‌دهیم.

اشاره هیلی به ادعای کشورهای غربی در خصوص استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر خان شیخون است. این در شرایطی است که دولت این کشور در سال 2014 زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را تحویل نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع تسلیحات شیمیایی داده بود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت وگوی روز جمعه خود بار دیگر اظهارات خصمانه مقام‌های این کشور علیه ایران را تکرار کرد و گفت که واشنگتن در پی مقابله با آزمایش‌های موشکی ایران است.

هیلی ضمن مقایسه ایران و کره‌شمالی مدعی شد: جامعه جهانی، آزمایش موشک‌های دوربرد کره‌شمالی را که به طور بالقوه توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارند، نپذیرفته است و همین استاندارد باید برای ایران رعایت شود.

وی ادامه داد: چرا اجازه می‌دهید ایران از زیر بار این موضوع شانه خالی کند؟

هیلی مدعی شد که تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ یانگ، مانع 90درصد تجارت کره شمالی شده است و واردات نفت این کشور هم 30 درصد کاهش یافته است.

برچسب ها: نیکی هیلی ، سوریه
نظرات بینندگان