arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

وزارت خارجه آمریکا: اولویت دولت آمریکا مقابله با نفوذ ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک رسانه عربی ضمن ابراز نگرانی از تشکیل هلال شیعی مدعی شد: نفوذ ایران باید متوقف شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک رسانه عربی ضمن ابراز نگرانی از تشکیل هلال شیعی مدعی شد: نفوذ ایران باید متوقف شود.

به گزارش ایسنا، هیتر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه الحره در پاسخ به این سوال که آیا ‌آمریکا به ایران اجازه خواهد داد تا هلال شیعی از تهران تا بیروت را تشکیل دهد، مدعی شد: این امر بسیار نگران کننده است اگر ایران قصد دارد این پل را ایجاد کند.

وی ادعا کرد: ما می‌دانیم که ایران مسئول تجهیز، آموزش حزب‌الله و حامی مالی آن است و شاهد خطرات ایران در منطقه هستیم و هم‌پیمانان عرب ما در این امر با ما اتفاق نظر دارند.

وی مدعی شد: همه ما بر این باوریم که اگر ایران را در کشور دیگری ببینیم، می دانیم که هدف آن خیر نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه نباید ایران را براساس توافق هسته‌ای دید، گفت: اولویت دولت آمریکا مقابله با نفوذ ایران است.

وی مدعی شد: ما به عنوان آمریکایی شاهد این بودیم که چگونه ایران در سال 1979 بر سفارت ما سیطره یافت.

هیتر نائورت در پایان مدعی شد: بسیاری از جوامع شاهد فعالیت‌ها و نفوذ بی ثبات کننده ایران است و ما خواهان توقف این فعالیت‌ها هستیم و ایجاد پلی که شما در مورد آن صحبت می کنید جزئی از این امر است و وزارت دفاع آمریکا با آن برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند ما هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها نداریم و جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

برچسب ها: وزارت خارجه ، آمریکا
نظرات بینندگان