arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

درباره الساعدي قذافي كه در فوتبال به هيچ جا نرسيد

دستگيري الساعدي قذافي پسر سوم ديكتاتور بزرگ ليبي اگر چه خبر بسيار خوبي براي مردم ليبي محسوب مي شد اما شايد ايتاليايي ها چندان از اين قضيه خوشحال نباشند چرا كه آنها يكي از معروف ترين! بازيكنان ليگ كشورشان را از دست دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دستگيري الساعدي قذافي پسر سوم ديكتاتور بزرگ ليبي اگر چه خبر بسيار خوبي براي مردم ليبي محسوب مي شد اما شايد ايتاليايي ها چندان از اين قضيه خوشحال نباشند چرا كه آنها يكي از معروف ترين! بازيكنان ليگ كشورشان را از دست دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، الساعدي در طول سه فصلي كه در سري «آ» حاضر بود تنها در دو بازي به ميدان رفت و كل دقايق حضورش در فوتبال ايتاليا به 30 دقيقه هم نمي رسد. او مثل خيلي از بچه هايي كه در پر قو بزرگ شده اند هيچ وقت تفاوت روياي بچگي و واقعيت را ياد نگرفت.

او اگرچه اصلافوتباليست خوبي نبود اما از آنجايي كه هيچ چيزي براي خانواده اش غير ممكن نبود پس پسر سوم معمر مخلوع هم مي توانست با شورت ورزشي عكس يادگاري داشته باشد. السعدي در 27 سالگي و بدون هيچ سابقه حرفه يي به باشگاه الاهلي تريپولي – موفق ترين باشگاه فوتبال ليبي – پيوست تا شايد در كنار اين تيم موفق شود اما وقتي با اين تيم قهرمان نشد به تيم الاتحاد رفت.

 بعد از مدتي السعدي به اين نتيجه رسيد كه فوتبال كشورش براي نشان دادن استعدادهاي او بسيار كوچك است. قذافي هميشه از علاقه اش براي بازي در كالچو صحبت كرده بود و به همين دليل خيلي زود شرايط حضور او در ايتاليا فراهم شد.

پدرش بخشي از سهام باشگاه يوونتوس را خريد اما از آنجايي كه باشگاه يوونتوس تاريخچه و اعتبار زيادي داشت و به اين راحتي حاضر به عقد قرارداد با بازيكني مثل الساعدي قذافي نبود او راهي باشگاه پروجا شد.

 در سال 2003 كمتر كسي فكر مي كرد كه داستان خنده دار بازي كردن قذافي در ايتاليا تبديل به واقعيت شود اما از آنجايي كه سيلويو برلوسكني علاقه زيادي داشت تا رابطه كشورش با ليبي را بهبود ببخشد از بالابه باشگاه پروجا دستور رسيد تا با بازيكن جديدشان هر چه زودتر قرارداد ببندند. دوره حضور او در پروجا هم خنده دار بود هم غم انگيز، چرا كه بين مدير و مربي باشگاه بر سر استفاده از او اختلاف به وجود آمده بود.

 مربي باشگاه مي دانست كه السعدي چه بازيكن مزخرفي است و اصلابه او بازي نمي داد. بعد از ماه ها نيمكت نشيني بالاخره اتفاقي افتاد كه همه چيز را تحت تاثير قرار داد. تست دوپينگ قذافي مثبت از آب درآمد. خود او كه مدعي بود به خاطر مصدوميتي كه دارد از دارويي مصرف كرده كه جزو موارد ممنوعه بوده.

 كار به جايي رسيد كه پروجا تهديد كرد كه از مسابقات كنار مي كشد. از طرف ديگر پول دوستان معمر قذافي هم به داد پسر بابا رسيد تا محروميت 2 ساله او تبديل به محروميت 3 ساله شود. اودينزه مقصد بعدي قذافي بود كه آنجا هم گويا قرار نبود جايي براي شكفتن استعدادهاي اين بازيكن باشد. همه اينها را در شرايطي در نظر بگيريد كه براي نخستين بار بازيكني به باشگاه پول مي داد تا در آن تيم بازي كند و قذافي ركورددار اين نوع قراردادها بود.
   
    تغيير لباس تيم ليبي

بعد از اتفاقاتي كه در كشور ليبي افتاد حالافوتباليست هاي اين كشور هم مثل ساير مردم مي خواهند انتقام شان را از خانواده قذافي بگيرند. بسياري از آنها كه در تظاهرات مردمي شركت كرده بودند ديگر پيراهن قرمز رنگ تيم ملي – كه توسط قذافي تعيين شده بود – را بر تن نخواهند كرد و از اين به بعد پيراهني به رنگ پرچم كشورشان – مشكي، سبز و قرمز – مي پوشند.

شايد براي شما هم جالب باشد يكي از راه هاي اعتراض مردم ليبي به حكوكت، مسخره كردن السعد در ورزشگاه ها باشد و حتي در يكي از بازي ها پيراهن شماره 10 الساعدي قذافي را به خري پوشاندند و او را دور ورزشگاه چرخاندند. سرنوشت اما به جايي رسيد كه حالامردم ليبي آزادانه از معمر اعلام انزجار مي كنند و شايد ورزشگاه ها اين بار تيمي را شاهد باشد كه متعلق به ملت است: تيم ملي مردم ليبي...
نظرات بینندگان