arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

کافور براي رفع درد مفيد است

کافور صمغ درختي به همين نام است که البته ممکن است از چوب، ريشه و شاخه هاي آن نيز کافور تهيه کنند. درخت کافور بومي کشورهايي مانند ژاپن،تايوان و چين است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خراسان نوشت: کافور صمغ درختي به همين نام است که البته ممکن است از چوب، ريشه و شاخه هاي آن نيز کافور تهيه کنند. درخت کافور بومي کشورهايي مانند ژاپن،تايوان و چين است.

به گزارش «ehow» کافور ضدعفوني کننده و حشره کش عالي است.*اين گياه را به پماد و لوسيون ها اضافه مي کنند زيرا براي درمان بيماري هاي پوستي، باکتريايي و عفونت هاي قارچي مفيد است.

کافور خاصيت سم زدايي دارد و سيستم گردش خون را تحريک مي کند و در نتيجه درد ناشي از بيماري هايي مانند نقرس، آرتريت و روماتيسم را تسکين مي دهد.*براي کاهش ورم اعضاي بدن، تکه هاي کافور را به روغن کنجد يا خردل اضافه کنيد و موضع مورد نظر را ماساژ دهيد.

بوي قوي کافور، داروي رفع احتقان است و احتقان برونشيت، حنجره، گلو، بيني و ريه را باز مي کند.*يک تکه کافور را به روغن خردل يا کنجد اضافه کنيد و روي سينه و گردن ماساژ دهيد.*مسکن قوي است و اعصاب دردناک دندان را بي حس مي کند.

سفتي عضلات و مفصل را برطرف مي کند.*مصرف روغن کافور اسيد و نفخ معده را از بين مي برد.*مصرف خيلي کم (کمتر از ۲گرم) توصيه مي شود زيرا مصرف بيش از حد آن عارضه جانبي خطرناکي دارد.اثرات سمي کافور عبارت است از ايجاد گاز معده و قولنج، تهوع و اسهال، استفراغ، اضطراب، هذيان گويي و تشنج.
نظرات بینندگان